۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۷۸۹۶۲
مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

روز قدس تئوری هوشمندانه امام راحل در حمایت از ملت فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس تئوری هوشمندانه امام راحل در حمایت از حقوق ملت فلسطین است.
قدس

 حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: روز جهانی قدس به عنوان یک روز ملی است که امام خمینی (ره) در جهت حمایت از حقوق مردم فلسطین و آزادسازی قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان جهان جمعه اخر ماه مبارک رمضان را به این نام نامگذاری کردند تا دفاع از آزادی حقوق امت های اسلامی به عنوان یک اصل مهم و مترقی در بنیان تئوری انقلاب اسلامی نهادینه شود.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس بیانگر انزجار و نفرت افکار جهانی به ویژه امت های اسلامی از اقدام های سلطه طلبانه و تجاوز گرانه استکبار جهانی و اسرائیل غاصب در پایمال کردن حقوق مردم فلسطین است.

حجت الاسلام خانبابایی با تأکید بر  نقش  و جایگاه روز جهانی قدس در شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه علیه استکبار جهانی ، اضافه کرد: پیام اصلی روز قدس این است که ملت های اسلامی با پرچمداری انقلاب ایران همواره در صیانت از کیان و مرزهای اسلامی خود بیدار هستند و بر حفظ ان استمرار و تلاش خواهند داشت.

این مقام مسؤول با انتقاد از سکوت برخی از سران کشورهای اسلامی در مقابله با رویدادهای منطقه گفت: برخی از سران کشورهای مرتجع عرب متاسفانه با طرح سازش با رژیم صهیونیستی حاضر شدند کیان اسلام را رها کرده و به دامان صهیونیست جهانی پناه ببرند.

وی همگرایی فکری برخی از سران کشورهای اسلامی با جریان های تکفیری که توسط فرق ضاله همچون وهابیت در کشورهای اسلامی همچون سوریه انجام می شود را نتیجه نوعی همگرایی در ساختار فکری این دو جریان عنوان کرد که آسیب جدی بر شاکله وحدت جهان اسلام وارد کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه مهم ترین دستاورد حضور مردمی و گسترده در راهپیمایی روز قدس را اتحاد مجامع اسلامی و بین المللی از جمله مجامع شیعه و سنی برای حمایت از یک ارمان مشترک و اعلام انزجار از یک دشمن واحد و مشترک یعنی رژیم غاصب اسرائیل عنوان کرد.

حجت الاسلام خانبابایی در پایان بیان داشت: حوزه های علمیه مانند سایر اقشار مردم امسال نیز حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته و در کنار سایر مردم با مشت های گره کرده با لبیک گفتن به ندای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از آرمانهای قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین دفاع خواهد کرد./936/ت302/غ

ارسال نظرات