۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۷۸۹۸۸
امام جمعه موقت سمنان:

روز قدس تجلی حق طلبی و اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیسم جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان گفت: روز قدس فریاد حق طلبی و اتحاد ملت های مسلمان در برابر صهیونیسم جهانی است و اگر این حرکت اسلامی به ابتکار امام خمینی(ره) شکل نمی گرفت بی شک اسرائیل غاصب تا کنون نقشه شوم از نیل تا فرات خود را اجرا کرده بود.
حجت الاسلام سيد جلال احمد پناهي

حجت الاسلام سید جلال احمد پناهی، امام جمعه موقت سمنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان مهم‎ترین چالش ایران اسلامی با سلطه گران جهانی و خوی استکباری، آمریکایی را مسأله مهم فلسطین و بیت المقدس عنوان کرد و افزود: این اختلاف با روح و آرمان انقلاب اسلامی ما که همانا دفاع از مظلوم در مقابل ظالم و مبارزه با استکبار و استعمار است نشأت گرفته و سازش در آن جایگاهی ندارد.

 

مدیر حوزه علمیه ولیعصر مهدی شهر اضافه کرد: همان گونه که امام علی(ع) در بستر شهادت نیز فرمود «دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم» امروز یکی از نمادهای بارز ظلم آشکار اشغال سرزمین و پایمال کردن حقوق نخستین ملت ستمدیده فلسطین است؛ از این رو باید مبارزه با این طاغوت زمان را به عنوان ارزشی انسانی، اسلامی و شیعی وظیفه خود بدانیم.

 

وی روز قدس را ثمره بینش و آینده نگری امام خمینی(ره) دانست و با بیان این که 35 سال قبل آن رهبر فرزانه جهان اسلام روزی را برگزید که اختلافی میان مسلمین در برپایی آن به وجود نیاید، تصریح کرد: او حرکتی را پایه گذاری کرد که امروز به جبهه ای وسیع و گسترده در برابر اسرائیل و متحدان و حامیانش تبدیل شده است؛ جبهه ای که رزمندگانش نه تنها مسلمانان بلکه همه بیداران و آزادگان جهان هستند.

 

استاد مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی سمنان تأکید کرد: روز قدس امسال هوشیاری و بصیرت بیشتر ملت های مسلمان را می طلبد؛ زیرا صهیونیسم جهانی و نوکران عربی، اروپایی و آمریکاییش از مدت ها قبل خاکریزهای نخست مقاومت را مورد هجوم وحشیانه قرار داده اند و با استخدام مزدوران به ظاهر مسلمان در سوریه نسل کشی، تفرقه افکنی و شیعه کشی به راه انداخته اند.

 

حجت الاسلام احمد پناهی مصادره انقلاب مردم مصر و کشتار آنها به سود مستکبرین، ادامه شهرک سازی های گسترده در فلسطین اشغالی، حرکت قبیح کشورهای اروپایی و قرار دادن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی و تلاش های جدید آمریکا برای به راه انداختن دور جدید مذاکرات سازش با همراهی رهبران خائن فلسطینی را نشان از تحرک وسیع صهیونیسم برای مقابله با بیداری اسلامی برشمرد.

 

امام جمعه موقت سمنان بابیان این که در شرایط کنونی آزادگان و مسلمانان جهان باید بیش از پیش بر شکوه و پایداری روز قدس و مقاومت خود تکیه کنند و یقین بدانند که نتیجه خواهد داد، تصریح کرد: دست و پازدن امروز اسرائیل نشانه درماندگی است و چند گام دیگر تا محو این غده سرطانی باقی نمانده است./977/ت302/غ

ارسال نظرات