۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۷۹۰۹۴
حجت‌الاسلام ماندگاری:

دفاع از فلسطین یک موضوع فقهی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری تفکر برخی از افراد مبنی بر سیاسی بودن دفاع از مردم مظلوم فلسطین را اشتباه دانست و گفت: موضوع دفاع از فلسطین یک موضوع فقهی و دینی است.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با تأکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: برای مظلومیت مردم فلسطین باید فریاد زد، نباید نسبت به ظلم ظالم بی‌اعتنا بود.

وی ادامه داد: برخی از افراد می‌گویند مردم فلسطین که شیعه نیستند از این‌رو چرا ما باید به آن‌ها کمک کنیم و یا چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است در حالی غیرت شیعی، انقلابی، اسلامی، انسانی اقتضا می‌کند که به مظلوم کمک کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ظلم 65 ساله صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: مردم فلسطین بیش از نیم قرن است که زیر چکمه‌های صهیونیست‌های غاصب له می‌شوند این افراد خون‌خوار تاکنون هزار و هفتصد کودک را به شهادت رساندند.

وی افزود: برخی از افراد تصور می‌کنند موضوع فلسطین تنها یک موضوع سیاسی است در حالی که دفاع از مردم فلسطین یک مسأله فقهی و عبادی است، برای نمونه تطهیر مسجد فوری است یعنی اگر مسجد نجس شده باشد افراد باید به اندازه کفایت برای پاک کردن آن اقدام کنند، حال اگر تمام مسجد نجس شده باشد با تمام افراد برای طهارت آن کمک کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تأکید کرد: مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان و مسجد است، صهیونیست‌ها نیز نجس هستند در نتیجه ورود این افراد به مسجدالاقصی سبب نجس شدن این مکان شده که باید برای تطهیر آن تمام مسلمانان با یک‌دیگر همکاری کنند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه سخنان خود به موضوع افزایش آمار طلاق در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: زندگی سالم داشتن به معنای پول داشتن نیست بلکه فرد باید فهم و درک زندگی مشترک را داشته باشد، علت این‌که امروزه آمار طلاق‌ها افزایش یافته عدم فهم در زندگی است.

وی یادآور شد: چندی پیش یک باشگاه عروسی در تهران که هزینه هر شب آن 150 میلیون تومان می‌شود در یک حرکت نمایشی برای تبلیغات تصمیم می‌گیرد از زوج‌های که سال گذشته در این باشگاه مراسم برگزار کردند تقدیر کند وقتی رییس باشگاه با این زوج‌ها تماس می‌گیرد متوجه می‌شود که 85 درصد ازدواج‌های صورت گرفته در این باشگاه منجر به طلاق شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که فهم و معرفت دینی باید ملاک سنجش افراد باشد، گفت: عینک ارزیابی ما باید قرآنی و دینی باشد نه این‌که ثروت و یا مدرک افراد باشد، امروز مدرک فروشی زیاد است.

وی ادامه داد: وقتی معرفت داشته باشیم متوجه می‌شویم که حرم‌های مطهر با پارک‌ها متفاوت هستند، این اماکن مقدس که جای بلوتوث بازی، تخمه خوردن و یا کارهای همانند آن نیستند باید حرمت هر چیزی را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری درک و فهم نسبت به عبادت را از انجام عبادت مهم‌تر خواند و بیان داشت: خوارج به گونه‌ای عبادت کرده بودن که زانوها و پیشانیشان ورم کرده بود ولی چون فهم نداشتند و ملاک ارزیابیشان الهی نبود در برابر حجت خدا ایستادند./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات