۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۱۲۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

سیر نزولی رژیم اشغالگر قدس آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: رژیم اشغالگر قدس امروز درمانده تر و بی آبرو تر از همیشه سیر نزولی و افولی را آغاز کرده است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و مسؤول حوزه علمیه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: رژیم اشغالگر و ستم پیشه اسرائیل در اثر شکست های متعدد و متوالی در جنگهای حزب الله لبنان و غزه و بوجود آمدن بیداری اسلامی در منطقه، شکست طرح خائنانه صلح اعراب و اسرائیل ،افشا شدن نقش آن در ترور دانشمندان هسته ای ایران ،تحریک شدن افکار عمومی جهان علیه آنان از همیشه درمانده تر و بی آبرو تر شده است و سیر نزولی خود را آغاز کرده است به امید روزی که نابود شود.

 

استکبار و ارتجاع در اندیشه نجات اسرائیل غاصب

 

مسؤول حوزه علمیه خوی با اشاره به آیات و روایات گفت: مبارزه با ستمگری و ستمگران و دفاع از مظلومان رسالت سنگین مسلمانان است.

 

وی با اشاره به دو روایت از حضرت علی(ع) که می فرمایند که دشمن ستمگران و یاور مظلومان باشید و زیباترین عدالت یاری کردن مظلوم است، گفت: مردم فلسطین مصداق بارز مظلومان جهان هستند که باید همه مردم آزاده دنیا جهت حمایت آنان قیام کنند.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ارتجاع عرب منطقه با بهره گیری از گروه های تکفیری در اندیشه نجات اسرائیل هستند.

 

وی راه اندازی جبهه مقابله با مقاومت در سوریه، دامن زدن به اختلافات مذهبی، تلاش در جهت مصادره کردن بیداری اسلامی، تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران اسلامی، راه اندازی گروه های تروریست و بهم ریختن امنیت کشورهای اسلامی را از اقدامات انجام گرفته در راستای نجات اسرائیل غاصب عنوان کرد.

 

 ضرورت غیرت دینی در برابر توهین به مقدسات

 

خطیب جمعه خوی با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت کردن تقوا و ارزش های دینی در تمامی شئون و لحضات زندگی خاطرنشان کرد: مفاد آیات و روایات متعدد این است که مسلمانان موظف هستند در برابر توهین کفار، مشرکان، منافقان و انسان های منحرف به مقدسات و ارزش ها غیرت دینی داشته و عکس العمل نشان دهند.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه ،اعراض و مبارزه منفی با منحرفان و بدکاران را نوعی نهی از منکر خواند و ادامه داد: در عین حال مسلمانان جهت هدایت و راهنمایی انسان های گمراه و منحرف رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

خدا محوری و ولایتمداری ملت متعهد ایران

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به حضور گسترده مردم متعهد ایران اسلامی در مراسم عبادی ماه رمضان، شب های قدر، مراسم انس با قرآن، عزاداری ایام شهادت امیرمؤمنان(ع)، برگزاری مراسم اعتکاف در دهه سوم رمضان و حضور گسترده و معنی دار در تظاهرات علیه رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین اظهار داشت: مردم انقلابی ایران بار دیگر خدا محوری و ولایتمداری خود را به اثبات رساندند./936/پ202/س

 

ارسال نظرات