۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۱۳۶

مردم آذربایجان شرقی آزادی قدس شریف را فریاد زدند

خبرگزاری رسا ـ مردم سراسر استان آذربایجان‌شرقی با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز قدس بر آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیستی تأکید کردند.
راهپيمايي روز جهاني قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم روزه‎‌دار، انقلابی و همیشه در صحنه تبریز امروز قبل از حضور در آئین عبادی سیاسی و وحدت‌بخش نماز جمعه، از مسیرهای یازدگانه به سمت مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز حرکت کردند و در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فریاد سر دادند.


 مردم سراسر استان آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز امروز با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسراییل، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مسلمان به پا خیز قدس در انتظار است، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست بر آزادی قدس شریف تأکید کردند.


بنابر این گزارش، راهپیمایان تبریزی با سر دادن شعار فلسطین، فلسطین، حمایتت می کنیم جنایت های رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند. همچنین اقشار مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب مدارس علمیه تبریز با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، خواستار توقف اشغالگری به اسرائیل شدند.


امروز از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال آمده بودند تا با شرکت گسترده در راهپیمایی، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تأکید کنند، امروز همه آمدند تا اعلام کنند، روز جهانی قدس، روز انتفاضه جهان اسلام است.


حجت الاسلام حسین نوبری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که بر اساس مبانی قرآنی، اگر گروهی مسلمان و یا غیرمسلمان مورد ظلم قرار گیرند، بر مسلمانان واجب است تا آنان را مورد حمایت خود قرار دهند، اظهار داشت: امروز مردم فلسطین نیازمند یاری امت اسلامی هستند.


وی با بیان این‌که اساس رژیم صهیونیستی بر تجاوز، اشغالگری و جنایت بنیان نهاده شده است، گفت: صهیونیسم در سال 1913 میلادی به واسطه روحیه تبعیض نژادی تشکیل شد، امروز جنایاتی از جمله تجارت اعضای بدن کودکان فلسطینی، قاچاق انسان و استفاده از سلاح های اتمی تنها از عهده خون خواران این رژیم سفاک بر می آید.


گفتنی است، مردم همیشه در صحنه تبریز امروز در پایان این راهپیمایی، قطعنامه محکومیت جنایت های صهیونیست ها در فلسطین را با تکبیرهای تأیید کردند؛ در این بیانیه، ضمن محکومیت حمایت های مدعیان حقوق بشر غربی از جنایات رژیم صهیونیستی، بر ضرورت حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی تاکید شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات