۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۷۹۱۴۲
امام جمعه قم:

تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نشانه صحت موضع رهبری درباره آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی کنگره آمریکا را نشانه صحت موضع رهبر معظم انقلاب درباره آمریکایی‌ها دانست و تاکید کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها بخواهند این‌گونه عمل کنند شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان مردم ایران نمی‌افتد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس تنها یک راهپیمایی نیست بلکه یک مدرسه برای بارور کردن اندیشه مبارزه با ظلم، تجاوز و استکبار است.

وی ادامه داد: انسان در روز قدس می‌آموزد که در برابر دشمنان سنگ‌دل و تا دندان مسلح به هر نحو ممکن مبارزه کند، این روز به ما درس همدلی، انسجام و وحدت می‌آموزد تا بدانیم که غم دیگران تنها برای خودشان نبود و نسبت به ظلم بی‌تفاوت نباشیم.

امام جمعه قم با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: کلاس‌های مدرسه قدس هم اکنون در کشورهای لبنان، بحرین، سوریه، غزه، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی دایر بوده و شاگردان مکتب امام خمینی(ره) در برابر جنایت‌های متجاوزان ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی موضوع فلسطین را از چند جهت مورد تأیید جهان اسلام دانست و بیان داشت: سرزمین فلسطین قطعه‌ای از خاک مسلمانان و قبله نخست آن‌ها است و به فتوای تمام فقها اگر قطعه‌ای از سرزمین‌های اسلامی جدا شود باید تمام مسلمانان برای بازپس‌گیری آن از دشمن تلاش کنند، حرکت برای آزادی قدس نیز در این جهت است و کسی حق ندارد نسبت به این موضوع پای میز مذاکره با دشمنان بنشیند.

وی افزود: تشکیل دولت صهیونیست از سوی انگلیسی‌ها در قلب جهان اسلام و محل پیوستن سه قاره برای بهره‌برداری بیشتر این کشور استعمارگر از منافع مسلمانان بوده است وگرنه انگلیسی‌ها دلشان به حال یهود نسوخته بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مبارزه برای محو کامل اسرائیل از صحنه روزگار را یک وظیفه همگانی خواند و بیان داشت: مسأله فلسطین مربوط به تمام جهان اسلام بوده و اختصاص به یک مکان خاصی ندارد چرا که صهیونیست‌های غاصب با غصب این کشور دست از جنایت‌های خود برنداشته و در دیگر کشورهای اسلامی جنایت‌های خود را ادامه خواهند داد.

وی تأکید کرد: اسرائیل برای کشورهای اسلامی طرح و نقشه خائنانه دارد که هیچ یک مسلمانان نباید به فکر سازش و مذاکره با این رژیم جعلی باشند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود تصویب تحریم‌های جدیدی از سوی کنگره آمریکا علیه ملت ایران در آستانه تحلیف رییس جمهور منتخب را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکایی‌ها  با این حرکت می‌خواهند به ملت ایران پیام دهند که شما راهی جز سازش با آمریکا ندارید.

آمریکا بداند ملت ایران تسلیم زورگویی نخواهد شد

وی تصریح کرد: آمریکای خونخوار بیش از 30 سال است که با ملت ایران با زبان زور صحبت می‌کند که تاکنون هم هیچ نتیجه‌ای از این کارهای خود نگرفته است و باید آمریکایی‌ها بدانند دولت منتخب و ملت ایران هیچ‌گاه سر تسلیم در برابر آنها فرود نخواهند آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان منبی بر قابل اعتماد نبودن آمریکایی ها، تصمیم جدید کنگره این کشور را نشان از صحت موضع‌گیری رهبری درباره این کشور دانست و اظهار داشت: تا زمانی که آمریکایی‌ها بخواهند این‌گونه عمل کنند شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان مردم و ملت ایران نمی‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در پی ایجاد فشار بر دولت منتخب است و ملت وظیفه دارند حمایت و پشتیبانی خود را از دولت بیشتر کنند، چرا که حمایت مردم از دولت سبب حل مشکلات داخلی و ایستادگی او در برابر زورگویان خارجی می‌شود./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات