۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۱۴۷
امام جمعه اصفهان:

غده سرطانی بهترین تعبیر برای رژیم غاصب اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با تأکید بر این‌که قدس شریف باید به مسلمانان بازگردد، و با اشاره به این‌که حمایت از سوریه و فلسطین به دلیل وظیفه مسلمانی و همچنین وظیفه ملی لازم است، گفت: بهترین تعبیر برای اسرائیل غده سرطانی است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با تشکر و قدردانی از نمازگزاران و راهپیمایان روز قدس افزود: روز قدس روز برائت از مشرکان و دشمنان اسلام و همبستگی با مسلمانان است و هم روز تولی و هم روز تبری است.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان خاطرنشان کرد: علما و بزرگان بسیاری با اسرائیل مخالفت کردند اما امام خمینی(ره) در این باره حساسیت بسیاری نشان داد و یکی از دلایل آن به دلیل وجود جنگ شش روزه بود که مسلمانان را در آن قتل عام کردند.

وی با تأکید بر این‌که قدس شریف باید به مسلمانان بازگردد، اظهار کرد: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است و محل معراج پیامبر اکرم(ص) است، همچنین در فلسطین عده‌ای مظلوم را از خانه‌هایشان آواره کردند و باید به مظلومان کمک کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: مهم‌ترین نکته در حمایت از قدس و مسجدالاقصی این است که کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس به دنبال ایجاد پایگاهی در وسط کشورهای اسلامی هستند تا اهداف خود را دنبال کنند.

وی ابراز کرد: استکبار دست به دست هم دادند تا در میان امت اسلامی شکافی ایجاد کنند و اجازه ندهند که امت اسلامی مانند زمان دولت عثمانی یکپارچه باشد و عده‌ای یهودی را به این کار واداشتند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که دشمنان جرأت حمله کردن به ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که اگر به ما حمله کنند ما برای پاسخ دادن نیازی به اجازه از کسی نداریم و در صورت اذن رهبر انقلاب کشورها را با خاک یکسان می‌کنیم.

از سوریه و فلسطین به دلیل وظیفه اسلامی و دفاع از خود حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: اگر کشورهایی مانند سوریه و فلسطین تقویت شود هم به دلیل وظیفه مسلمان بودن ما است و همچنین به دلیل دفاع از کشور خود ما است و باید این نکته را باور کنیم و کسی در این مسأله اشکال نکند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بهترین تعبیر را درباره اسرائیل، تعبیر امام خمینی(ره) یعنی غده سرطانی خواند و افزود: غده سرطانی به این دلیل است که اگر جلوی آن گرفته نشود و درمان نشود در مدت کوتاهی فراگیر می‌شود و همه کشورها را تحت تأثیر خود قرار می‌‌دهد.

وی گفت: جوانان ما در گرمای اهواز در جنگ حضور یافتند و جنگ گرما و سرما ندارد، به همین دلیل است که ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز قدس با وجود گرما شرکت کردند و امیدواریم که این روحیه همواره برای ملت ایران پایدار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: استکبار همواره ادعای حقوق بشر می‌کنند و درباره حقوق بشر اعلامیه صادر می‌کنند، در همین ایام بود که آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی حمله اتمی کرد و افراد بسیاری را به خاک و خون کشید و باز ادعای حقوق بشر می‌کنند.

وی اظهار کرد: غرب با این همه جنایت همچون حمایت از تروریست‌ها و بیرون آوردن منافقان از لیست تروریست‌ها، باید درباره ادعای حقوق بشر همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند، خجالت بکشد.

رمضان ماه زدودن کدورت‌ها است

وی در خطبه اول نماز جمعه با توصیه به رعایت مکارم اخلاق و خوش‌اخلاقی گفت: اخلاق خوب به معنای لبخند زدن همیشگی نیست، بلکه مکارم اخلاق به معنای گذشت،‌ ایثار، فداکاری، جواب دادن بدی با خوبی و مانند آن است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که در ماه مبارک رمضان یکی از کارهای خوب رفت‌وآمد با خانواده و رفع کدورت‌ها است، بیان کرد: در روایات توصیه شده است که انسان به نحوی با دوست خود رفتار کنند، گویی عبد و بنده او است./914/پ201/ب

ارسال نظرات