۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۷۹۱۷۰
امام جمعه بجنورد:

ملت فلسطین اقدامات سازشکارانه با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد

خبرگزاری رسا- امام جمعه بجنورد با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا و هم گام شدن برخی از مسؤولین دولت خودگردان فلسطین برای از سرگیری گفت‎وگوهای سازش، افزود: ملت بیدار فلسطین اقدامات سازشکارانه با رژیم غاصب صهیونیستی را نمی پذیرد.
امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با قدردانی از حضور پرشور مردم خراسان شمالی در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز قدس تنها مسئله ای سیاسی نیست بلکه این روز ریشه در آیات قرآن و احادیث دینی دارد.
 
وی با اشاره به آیه ای از سوره مائده اظهار داشت: مطابق این آیه خداوند سرسخت ترین مردم نسبت به اهل ایمان را، یهود و مشرکان دانسته است، چرا که این قوم از همان ابتدا با اسلام سر ستیز داشت و هیچ گاه هم از این عداوت و دشمنی خود دست برنداشتند.
 
خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به این که کشورهای غربی و سلطه گر برای اینکه صدای مظلومیت ملت فلسطین در روز قدس بلند نشود مجموعه اقداماتی در جهت ناامن کردن کشورهای اسلامی انجام دادند، اظهار داشت: بمب گذاری های اخیر در کشورهای اسلامی و برافروختن شعله جنگ داخلی در این کشورها در همین راستا انجام شد.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین مطرح کردن بحث صلح و سازش در فلسطین را نیز در همین راستا دانست و گفت: در حالی که به روز قدس سال جاری نزدیک می شدیم، آمریکا با سازش کاران فلسطین جلسه سری می گذاشت و سعی می کرد با این افراد که در رأس آنها محمود عباس قرار دارد، نسخه سازش بنویسد.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ملت بیدار فلسطین اقدامات سازشکارانه با رژیم غاصب صهیونیستی را نمی پذیرد، افزود: ملت فلسطین سازش با اسراییل را قبول نخواهد کرد و با سلاح مقاومت، سازش با این رژیم غاصب را کنار می زند.
 
حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان کار دولت دهم و به روی کار آمدن دولت آقای روحانی در کشور، با قدردانی از زحمات هشت ساله محمود احمدی نژاد، وی را فردی سخت کوش و پرتلاش ذکر کرد.
 
وی به رییس جمهور منتخب ایران نیز تأکید کرد که در دولت جدید نباید به آمریکا باج داده شود و نشان دادن چراغ سبز به این کشور از جانب هیچ کسی پذیرفتنی نیست.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به انتخاب کابینه جدید از سوی رییس جمهور منتخب گفت: حجت الاسلام روحانی نباید به فتنه گران میدان و مسؤولیت دهد.
 
به گفته وی رهبر معظم انقلاب فرموده است که فتنه گران در سال 88 نانجیبی کردند و بر این اساس حجت الاسلام روحانی نیز نباید فتنه گران نانجیب را در مسؤولیت امور قرار دهد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر آمریکا و تصویب تحریم های جدید علیه ملت ایران، افزود: آمریکا با این اقدام آن هم درست در روزهایی که قرار است دولت جدیدی در ایران به روی کار بیاید می خواست ضرب شصتی به ایران نشان دهد، غافل از اینکه با تغییر روسای جمهور در ایران، مردم این کشور تغییر نمی کنند و آنها همواره در برابر خواسته های نابجای آمریکا مقاومت می کنند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات