۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۷۹۱۷۶
آیت الله شبستری:

پروژه ایران‌هراسی برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که دفاع ایران از مظلومیت فلسطین فارغ از دین، مذهب و قومیت است، گفت: پروژه ایران‌هراسی در منطقه برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: بی‌توجهی به مسأله فلسطین هیچگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشاهده نخواهد شد.


وی پیروزی انقلاب اسلامی و ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس را مایه امید مبارزان فلسطینی دانست و خاطرنشان کرد: پاسخ به ندای یاری برادر مسلمان ریشه در مبانی فقه اسلامی و شیعی دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد مسلمانی در زیر یوغ ستم و ظلم قرار بگیرد.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: این‌که عده‌ای مغرض در داخل شعار نه ‌غزه نه ‌لبنان جانم فدای ایران سرمی دهند، بدانند که اسلام هیچگاه با میهن‌دوستی و حب وطن مخالف نیست، اما این که بیاند وطن دوستی را شعار بی توجهی به آرمان و مبانی اسلامی قرار دهند، هیچگاه قابل قبول نیست.


آیت الله شبستری با اشاره به آیات، احادیث و روایات متعدد در ضرورت اهمیت توجه به برادران مسلمان دربند رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مایه تأسف است که سران برخی از کشورهای غربی ندای برادران دینی را نمی شنوند و در سکوت به سر ببرند، حقیقت آنست که از اسلام آمریکایی با تفسیر وهابی نباید بیش از این انتظار داشت.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که امام راحل دفاع از حقوق مردم ستم دیده فلسطین را جزو برجسته ترین اصول مسلمانی بیان کردند، گفت: امام خمینی مسأله فلسطین را فراتر از مسائل قومی، نژادی و دینی بیان کردند، از این روست که همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان شاهد برپایی راهپیمایی های گسترده در سراسر جهان حتی کشورهای غیراسلامی هستیم.


وی با تأکید بر این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع از حق و حقوق ملت فلسطین را آرمان خود می داند، افزود: دفاع ایران از مظلومیت فلسطین برخلاف ادعاهای توخالی و ناسیونالیستی کشورهای عربی، فارغ از دین، مذهب و قومیت است، از این رو دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی به دنبال پروژه ایران‌هراسی در منطقه هستند.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ستاره رژیم صهیونیستی در حال افول است، اظهار داشت: امروز قدرت نرم و نقش محوری ایران در معادلات سیاسی جهان به قدری تأثیرگذار است که مستکبران و سردمداران استعمارگر غربی نمی توانند نسبت به جایگاه و مواضع ایران بی تفاوت باشند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به حوادث سوریه و عراق افزود: بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران بود، اما باید توجه داشت که حوادث سوریه ماهیتی متفاوت با بیداری اسلامی دارد، امروز شاهد نقش پررنگ رژیم صهیونیستی در ایجاد ناآرامی، آشوب و تفرقه در منطقه و کشورهای اسلامی هستیم.


وی در پایان با اشاره به تهدید حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: اسرائیل غاصب اگر جرأت و توان حمله نظامی به ایران داشت، لحظه ای درنگ نمی کرد، اما به صراحت اعلام می کنیم ایران اسلامی در صورت مشاهده کوچکترین تحرک و تهدید نظامی، در کوتاه ترین زمان ممکن تل آویو را تبدیل به تلی از خاک خواهد کرد./935/پ201/س

ارسال نظرات