۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۷۹۲۸۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد؛

شرکت بیش از 6 هزار نفر در کلاس‎های حفظ قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم با بیان این‎که سهم استان برای حضور افراد در کلاس‎های قرآنی 4 هزار نفر بود، گفت: پس از شروع به ثبت نام حدود 6 هزار و چهارصد نفر در این کلاس‏ها ثبت نام کردند.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام شوزب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم که به منظور تجلیل از برترین‎‎های نخستین طرح ملی تربیت حافظان قرآن استان در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد با اشاره به روایتی از امام علی(ع) به بررسی جایگاه بالای حافظان قرآن در نزد حق تعالی پرداخت.

وی گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی میفرمایند «در قیامت تنها افرادی نجات مییابند که در کشتزار قرآن کشت کرده باشند، به هوش باشید هر کشتکاری در کشت خود گرفتار است مگر فردی که کشت و کار او قرآن باشد، قرآن شافع بوده و هر کسی را که شفاعت کند او نیز مقام شفاعت پیدا خواهد کرد».

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر اینکه باید احترام حافظان قرآن را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در روایتی میفرمایند «اگر میخواهید در دنیا خوش‌بخت شده، عیش سعادتمندان، حشر با شهدا را داشته و در قیامت، آن روز ترسناک نجات پیدا کنید به قرآن کریم پناهنده شوید».

وی افزود: در روایت دیگر آمده «قبر حافظان قرآن، امامزادگان و عالمان محل زیارت و رفت و آمد فرشتگان الهی است، در دنیا نیز این افراد بر بال فرشتگان سوار هستند»، فضل اهل قرآن بسیار بالا و والا است و در روایت آمده «باران و رحمت‎‎‎های الهی به سبب حافظان قرآن بر مردم نازل میشود».

حجتالاسلام شیری با تأکید بر احترام و تکریم حافظان قرآن، اظهار داشت: اگر فردی اهل قرآن را ادب و احترام کند خدا او را سعادتمند میکند، به هر میزان به سمت قرآن برویم به همان میزان در جامعه و خانواده اخلاق و رفتارها درست میشود.

وی گفت: امام سجاد میفرمایند «اگر قرآن با من باشد هیچ وحشتی ندارم هر چند شرق و غرب نابود شوند» ما نیز برای رسیدن به آرامش باید به قرآن پناه ببریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تا سال گذشته این سازمان تنها وظیفه نظارت بر مسابقات قرآنی را داشت، گفت: به تدبیر رییس این سازمان بخش حفظ نیز تأسیس شد که یکی از برنامه‎‎های نورانی این بخش برگزاری حفظ قرآن در جوار اماکن مقدس است.

وی یادآور شد: یکی از افتخارات ما نیز وارد شدن بخش نورانی قرآن در اداره اوقاف و امور خیریه است که سهمیه شهر مقدس قم قریب به 4 هزار نفر بود که پس از شروع به ثبتنام تعداد 6 هزار چهارصد نفر در این جلسات شرکت کردند، حتی به سبب کمبود امکانات تعدادی زیادی از افراد نیز نتوانستند در این کلاس‎‎ها حضور پیدا کنند.

حجتالاسلام شیری در پایان با اشاره به برگزاری مراسم‎‎های دینی و قرآنی در جوار امامزادگان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‎‎های قرآن در جوار امامزادگان به سبب نورانیت و قداست ویژه این اماکن مقدس تأثیر بسزای در بهرهبرداری بیشتر افراد از این مراسم‎‎های معنوی دارد./993/پ202/ن

ارسال نظرات