۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۷۹۲۸۷
حجت‎الاسلام ماندگاری:

بی‌توجهی به هشدارهای امام سبب بقای اسرائیل شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بی‌توجهی به هشدارهای امام راحل درباره اسرائیل را سبب بقای این رژیم فاسد و جنایتکار دانست و گفت: اگر مسلمانان به سخنان امام دل سپرده‌ بودند، این غده سرطانی از بین رفته بود.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 61 سوره زمر به بیان اوصاف اهل تقوا پرداخت و گفت: به فرموده قرآن اهل تقوا اهل نجات، رستگاری، پیروزی و گرفتار نشدن در بدیها هستند.

وی ادامه داد: منظور از نجات در قرآن یعنی گرفتار نشدن در انحرافات دنیا است چرا که بالاترین عذاب دنیا انحراف از مسیر بندگی است، گاهی انسان برای نجات از گناه باید هزینه سنگینی را پرداخت کند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس نیز عدهای از جوانان ما شهید شدند و به نظر بنده خدا این بزرگواران را از انحرافات این روزها نجات داد، برخی از افراد که همرزمان شهدا بودند در طول انقلاب زمین خوردند، برخی از افرادی که امروز مقابل ولایت و انقلاب ایستادند روزی هم رزم شهید بهشتی و رجایی بودند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا رستگاری را دومین صفت اهل تقوا دانست و اظهار داشت: اهل تقوا پیروز و خوشبخت هستند، خوشبختی به پولداری، موقعیت و مقام نیست خوشبختی به این است که فرد به گناه گرفتار نشود.

وی افزود: اهل تقوا دچار بدی نمیشوند و منظور از بدی کج اندیشی و بیدینی است، اهل تقوا حزن و اضطراب ندارند غصه دنیا را ندارند ولی حزن آخرت را دارند، غصه نمیخورند چرا ثروتمند نیستند.

حجتالاسلام ماندگاری ماه رمضان را ماه تمرین تقوا خواند و خاطرنشان کرد: خروجی و ثمره این ماه پربرکت باید افزایش تقوا و بالا رفتن درجات آن باشد و تقوا یعنی تمیز دادن میان حق و باطل.

وی تصریح کرد: بالاترین ثمره تقوا تشخیص حق و باطل است، ثمره ماه رمضان و مقدمه انتظار امام زمان(عج) تقوا است چرا که اهل تقوا و صالحان به درد ولیعصر(عج) میخورند و تمام مشکلات ما عدم تشخیص صحیح میان حق و باطل است.

استاد حوزه و دانشگاه حق طلبی، باطل گریزی، حق گستری و باطل ستیزی را از نشانههای متقیان برشمرد و گفت: امام زمان(عج) میآیند تا سفره ظلم و باطل را جمع کرده و سفره حق و عدالت را بگسترانند.

وی ادامه داد: اهل تقوا میان حق و باطل تمیز میدهند، نار و نور در ظاهر شبیه هم هستند ولی نور راه را برای افراد باز میکند ولی نار میسوزاند، حق نور است و باطل آتش که در ظاهر شبیه هم هستند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، ولایت را خط کش تشخیص حق از باطل خواند و اظهار داشت: امام سال 42 تشخیص دادند که شاه باید برود و مردم به تشخیص ایشان عمل کردند که نتیجه آن سربلندی، عزت و اقتدار برای کشور شد.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) به گورپاجوف نامه نوشتند که شوروی به زبالهدان تاریخ میرود، به شیوخ منطقه گفتند صدام پس از پایان جنگ با ما به شما حمله میکنند، بیداری اسلامی اتفاق میافتد ولی کسی گوش نداد و نتیجه آن همان شد که امام ملت فرموده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه تشکیل غده سرطانی اسرائیل را به سبب عدم گوش سپردن به سخنان امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: سی سال پیش امام خمینی(ره) فرمودند هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد ولی افراد گوش ندادند که نتیجه این شد که غده سرطانی اسرائیل به این جا برسید.

وی تأکید کرد: اگر به تشخیص امام(ع) و مجتهد که نائب حجت خدا بر ما است عمل کنیم این قدر مشکلات نخواهیم داشت در حالی که هر فردی به تشخیص خود عمل میکند.

حجت‌الاسلام ماندگار گفت: یاران امام زمان(عج) حق گستر و باطل ستیز هستند یعنی برای دفاع از اسلام از جان، مال، هستی و زندگی خود میگذرند، دین و ولایت برای برخی از افراد خط کش حق و باطل است ولی برای برخی دکان است./993/پ202/ی

ارسال نظرات