۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۷۹۳۱۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پایبندی مردم به آرمان‌های امام و رهبری در حماسه روز قدس مشهود بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که باوجود گذشت چند دهه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل، اما حضور مردم در این راهپیمایی هر سال گسترده تر می‌شود، گفت: ملت بزرگ ایران با این حضور خود نشان دادند که همچنان به آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری پایبند هستند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، ظهر امروز در مسجد گلشن گرگان در جمع روزه داران گفت: یا جبار، قهار و یا غفار از اسمایی هستند که  امام زین‏العابدین (ع) در آخر مناجات‏ الخائفین ذات اقدس الهی را با آنها مورد خطاب قرار می ‏دهد.

 

وی با اشاره به این که «جبار» دو معنا دارد که یکی مجبور کننده و دیگری جبران ‏کننده است، خاطرنشان کرد: معنای مجبور کننده برای پروردگار صحیح نیست چراکه این صفت خاص ستمگران است که مردم را مجبور به انجام کاری می‏ کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که پروردگار می ‏تواند همه انسان‏ ها را به گونه ‏ای بیافریند که خوب باشند، اما با اختیاری که به آنها داده منافات دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در جامعه بشری حضرت موسی(ع) و فرعون، انبیاء و مخالفان، پیامبر اسلام (ص) و ابوجهل وجود دارند که نشانه مختار آفریده شدن انسان است.

  

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جبار بودن ذات اقدس الهی بدین معنا در همه عالم وجود محقق است، خاطرنشان کرد: او چه در جسم عالم و چه در جسم انسان‏ ها عیب‏ ها و نواقص را جبران می‏ کند.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در عالم معنویت نیز وقتی از نظر روحی دچار شکست می ‏شویم و با گناه، دل و جان ما می‏ شکند پروردگار این نقایص را با بازگذاشتن راه توبه و مغفرت در دنیا و شفاعت در آخرت جبران می‏ کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که «یا جبار» از اسماء حسنی ذات اقدس الهی است و کارگاه آفرینش به گونه ‏ای است که نقص‏ ها از بین می برند، گفت: «قهار» از قهر می‏ آید و به معنای غلبه شدید بر چیزی است. «یا قهار» یعنی اینکه نور وجود پروردگار بر همه عالم وجود غلبه شدید دارد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که نورانیت وجود ذات اقدس الهی بر همه عالم وجود مسلط است، ادامه داد: این نورانیت همیشگی بوده اما بروز و تجلی آن روز قیامت است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: طبق فرمایش حضرت علی(ع) مخلوقات عالم شعاعی از نور وجود پروردگار هستند که در این دنیا قابل رویت و درک شدن خواهند بود، اما همه در قیامت تسلیم این ویژگی ذات اقدس الهی هستیم.

 

وی با بیان این که راه شناخت ذات اقدس الهی همین اسماء‏ الحسنی هستند که بیانگر ذات لایزال کمال مطلق است، ادامه داد: و این همه صفات نیک دارد. وقتی با این اسمای پروردگار را خطاب قرار دهیم او نیز به بنده خود توجه می‏ کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و گفت: این حضور گسترده پیام بسیار مهمی برای دنیا به ویژه صهیونیست ها داشت.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که با وجود گذشت چند دهه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل، اما حضور مردم در این راهپیمایی مهم هر سال با شکوه تر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با این حضور خود نشان دادند که همچنان به آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری پایبند هستند./950/پ202/س

ارسال نظرات