۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۷۹۳۲۸
در سالروز شهادت امام علی صورت گرفت؛

کمک هفت میلیاردی مردم قم به ایتام و نیازمندان

خبرگزاری رسا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از کمک نقدی هفت میلیارد ریالی مردم قم در سالروز شهادت امام علی‌(ع) به ایتام و نیازمندان خبر داد.
عبدالله جلالي، مديركل كميته امداد امام خميني قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در این اداره کل برگزار شد، گفت: عملکرد مردم قم در کمک به ایتام در روز 21 ماه رمضان یک حرکت ارزشی  و ستودنی  بود به گونه‌ای که زبان قاصر از بیان آن است.
وی با اشاره به این‌که مردم قم حماسه یتیم‌نوازی را در سالروز شهادت حضرت علی(ع) به خوبی اجرایی کرده و به اثبات رساندند، افزود: ما نهایت گذشت، ایثار و فداکاری را در این روز شاهد بودیم و اتفاقات بسیار جالب، زیبا و ماندگاری تا صبح روز 22 ماه مبارک رمضان در استان شکل گرفت.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اظهار داشت: مردم عزیزمان در استان قم باز به اثبات رساندند که شیعه واقعی و پیرو امیرمؤمنان(ع) هستند و سیره و روش حضرت در یتیم‌نوازی را ادامه می‌دهند و هر جا که ندای نیازمندی بلند شود به خوبی لبیک گفته و نیاز او را پاسخ می‌دهند.
جلالی با بیان این‌که حضور اقشار و طبقات متوسط جامعه در اکرام اتام و کمک به نیازمندان بسیار چشمگیر بود، خاطرنشان کرد: اگر اقشار و طبقه مرفح و متمکن جامعه برای کمک به نیازمندان بشتابند ما کمتر فقیری را در سطح کشور شاهد خواهیم بود.
نام‌نویسی 2381 نفر حامی جدید برای حمایت از ایتام
وی ادامه داد: در روز 21 رمضان مجموعا 2381 نفر حامی جدید، حمایت خود را از 2742 یتیم اعلام کردند که این امر سبب شد یتیم بدون حامی در سطح استان وجود نداشته باشد و همه ایتام از حامی برخوردار شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به این‌که از ابتدای ماه رمضان تاکنون مجموعا 3471 حامی حمایت خود را از 3939 یتیم و بیمار صعب‌العلاج اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: به طور متوسط حمایت از ایتام قم به شش حامی از هر یتیم رسده است.
وی ادامه داد: تعداد 143 مورد از این حمایت‌ها در قالب طرح شفا و حمایت از بیماران صعب‌العلاج بوده است.
جلالی مجموع کمک‌های مالی مردم قم در روز 21 رمضان را نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه برشمرد و گفت: مردم استان قم در روز 21 ماه مبارک رمضان 7 میلیارد و 339 میلیون و 903 هزار ریال کمک نقدی به کمیته امداد در راستای اکرام ایتام و نیازمندان داشته‌اند.
اهدای سه کیلو و 700 گرم طلا و 23 فیش عمره مفرده به نیازمندان استان قم
وی با بیان این‌که مردم قم در روز 21 رمضان 23 فیش عمره مفرده به نیازمندان اهدا کردند، ابراز داشت: در این روز همچنین مردم قم 1395 قطعه طلا، به وزن سه کیلو و 700 گرم به نیازمندان استان اهدا کردند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: کمک‌های مردم به صورت خاص و عام بوده است که کمک‌های عام مردم، صرف هزینه درمان، ازدواج و تأمین مسکن نیازمندان خواهد شد و تلاش داریم کمک‌ها را در راستای نیات افراد هزینه کنیم.
وی با اشاره به این‌که حماسه مردم قم در روز 21 رمضان امسال حماسه‌ای ماندگار و بزرگ بود، گفت: در نظر داریم نمایشگاه عکسی در زمینه کمک‌های مردم به نیازمندان برگزار و کتابی را هم منتشر کنیم.
جلالی با اشاره به هشت گزارش‌ تلویزیونی که در روز 21 ماه مبارک رمضان پخش شد، افزود: افرادی که در این گزارش‌ها مشکل مسکن داشتند تا عید سعید فطر صاحب مسکن می‌شوند و برای کمک‌های مفید به بیماران هم گروه‌هایی را مشخص کردیم که پیگیر درمان این خانواده‌ها باشند  و مشکلات آنها را برطرف کنند.
وی با بیان این‌که نمونه‌های زیادی از این افراد در سطح استان زندگی می‌کنند، گفت: برخی از این گزارش‌ها هم در نوع خود نادر بودند.
اولویت مصرف زکات فطره فقرا و نیازمندان جامعه هستند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم رویکرد مصرف زکات فطره را فقرا و نیازمندان جامعه دانست و اظهار داشت: جمع‌آوری زکات فطره یکی از برنامه‌های کمیته امداد است و ما در این راستا صندوق‌هایی را اطراف حرم مطهر، مسجد جمکران و مساجد  مستقر خواهیم کرد.
وی با اشاره به این‌که زکات فطره می‌تواند کمک خوبی برای نیازمندان باشد، بیان داشت: در صورت تجمیع زکات فطریه، می‌توان کارهای بزرگی را درباره بحث مسکن، درمان و ازدواج نیازمندان انجام داد.
جلالی در ادامه به مبلغ پرداختی زکات فطره برای هر نفر اشاره کرد و افزود: براساس اعلام نماینده ولی فقیه در کمیته امداد، امسال مبلغ زکات فطره به ازای هر نفر 3500 تومان اعلام شده است که نظر مراجع عظام تقلید هم در این راستا ملاک عمل قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که مبلغ کفاره عذر روزه، روزی  1200 تومان است، تصریح کرد: کفاره شکستن روزه به صورت عمدی هم برای هر روز 75 هزار تومان اعلام شده است که این بر مبنای اطعام و سیر کردن 60 مسکین است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در پایان گفت: از 20 هزار سبد کالایی که در نظر گرفته شده بود تا به خانواده‌های نیازمند در ماه رمضان اهدا شود تعداد 15 هزار سبد اهدا شده و 5 هزار سبد آن باقی مانده است که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم این تعداد را نیز به دست خانواده‌های نیازمند برسانیم./907/پ201/ی
ارسال نظرات