۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۴۵۵
استاد حوزه علمیه زنجان:

توحید پذیرفتن وحدانیت خدا و نفی شریک برای او است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی با اشاره به معنای توحید و پذیرفتن ولایت الهی گفت: توحید یعنی پذیرفتن وحدانیت خداوند و نفی هرگونه شریک در امر خدایی برای او است.
توحید پذیرفتن وحدانیت خدا و نفی شریک برای او است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه زنجان بعد از ظهر امروز در مسجد جامع این شهر، با اشاره به معنای توحید و پذیرفتن ولایت الهی گفت: توحید یعنی این که انسان وحدانیت خداوند را در همه کارها بپذیرد و هر چیزی غیر او را برای شراکت در امر خدایی، نفی کند.

 

وی در ادامه با بیان این که همواره دو راه حق و باطل برای انسان وجود دارد، افزود: امکان ندارد که انسان بین حق و باطل راه برود و راه سومی برای خود بسازد، چون راه اول راه علی (ع) و راه دوم، معاویه است و نمی شود هم علی (ع) و هم معاویه را دوست داشت؛ چون تفکرات و راه و روش دو طرف کاملا متفاوت و مخالف با طرف دیگر است و باید یکی را انتخاب کرد؛ راه سومی وجود ندارد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به جدا ناپذیر بودن امامت و ولایت از همدیگر تصریح کرد: ولایت و امامت همواره در کنار یکدیگر هستند و جدا ناشدنی یعنی وقتی که من علی (ع) را به عنوان امام قبول می کنم، منظورم این نیست که فقط علی (ع) را دوست دارم بلکه علاوه بر دوست داشتن، علی (ع) را به عنوان ولی، سرپرست و مدیر جامعه قبول دارم و امامت او را همراه با ولایت می دانم.

 

آیت الله حسینی در ادامه با اشاره به شبهه مخالفین نسبت به هدیه دادن علی (ع) در حال نماز تصریح کرد: بعضی از مخالفین می خواهند فضیلت عمیق نماز خواندن علی (ع) را زیر سوال ببرند و لذا جریان هدیه دادن انگشتر در حال نماز را منافاتی با عمیق نماز خواندن و عدم توجه به اطراف می دانند اما بدانید که این عمل نه تنها منافاتی ندارد بلکه عبادت در عبادت هم محسوب می شود؛ چون صدقه دادن در هر حالتی عبادت است و اتفاقا این فضیلت علی (ع) را می رساند. /949/پ203/ب

ارسال نظرات