۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۷۹۴۵۹
رییس مجلس:

توسعه پایدار کشور بر اساس تئوری علمی امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مجلس این است که پایبندی به قانون محور فعالیت قوه مجریه باشد،‌ بدون پایبندی به قانون نه عدالت معنا می یابد و نه توسعه پایدار محقق می شود. اقدامات عجولانه در دراز مدت به هم ریختگی اقتصادی ایجاد می کند.
دکتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف رییس جمهور که با حضور مقامات برجسته کشور و میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است، با خیر مقدم به حاضران در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

 

وی با بیان این که این روز از دو جهت برای ما اهمیت دارد، گفت: نخست به مناسبت مراسم انتخابات ریاست جمهوری و تحلیف رییس جمهور و دوم سالروز مشروطیت که روحیه دمکراتیک ملت ایران را نشان می دهد هرچند بعدا کودتاهایی در کشور صورت گرفت اما امام با تیزبینی ساختار قانون اساسی را بر پایه اراده ملت به سوی اهداف اسلامی ساماندهی کردند که دیکتاتوری هیچ گاه نتواند زمینه ای برای بروز پیدا کند و این مقام با جایگاه ولایت فقیه و قدرت مجلس محقق شد و این آرمان واقعی مشروطه بود.

 

لاریجانی با بیان این که در حرکت نوین ملت ایران، حضرت امام نگاهی عمیق بر حرکت آتی ملت و سایر ملل متناسب با نیازهای عصر حاضر داشتند،‌ گفت: تحلیل شرایط جهانی نشان می داد جامعه جهانی از درد نداشتن آزادی فکر و درد بی عدالتی، استعمار زدگی و سلطه پذیری در بسیاری از کشورها رنج می برد.

 

وی افزود: درد بزرگ تر امروز این است که بر استثمار و استعمار لباس حقوق بشر می پوشانند، نمونه آن را در موضوع فلسطین و دفاع مقدس و مساله هسته ای ایران مشاهده کرده ایم، این آخرین درجه فساد و بکار بردن قوانین برای ظلم است.

 

رییس قوه مقننه شرایط امروز مسلمانان را در تضاد با عزت و هویت آنان دانست و تاکید کرد: در حال سازماندهی ظلم مضاعف به فلسطینان، مسلمانان را موعظه می کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی جریان های تندرو و جاهل افراطی در جهان اسلام که در کشورهای مختلف دست به جنایت می زنند را درد دیگر دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به این دردهای مزمن دنیای معاصر ارکان جمهوری اسلامی را بر اصول مردم سالاری، سعادت معنوی، توسعه اقتصادی مبتنی بر اسلام، استقلال سیاسی و مکتبی، آزادی فکر و اندیشه، وحدت مسلمانان، رفع ظلم و ایجاد عدالت برای ملت های جهان مستقر کرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنابراین انتخابات در ایران تنها ترین راه استقرار دمکراسی محسوب می شود، باید از رهبر معظم انقلاب نهایت تشکر را بکنیم که در طول زعامت خویش بر همان سنت امام بر صیانت از دمکراسی و بر زمینه سازی نقش حضور ملت در سرنوشت خود تاکید می کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بیش از هفتاد درصدی یک رجال سیاسی با سابقه را برگزید، برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

 

لاریجانی افزود: انتظار مجلس این است که پایبندی به قانون محور فعالیت قوه مجریه باشد،‌ بدون پایبندی به قانون نه عدالت معنا می یابد و نه توسعه پایدار محقق می شود. توسعه کشور به ویژه در دهه پیشرفت و عدالت بر اساس تئوری علمی امکان پذیر است، اقدامات عجولانه در دراز مدت به هم ریختگی اقتصادی ایجاد می کند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با رونق تولید داخل مشکلات اقتصادی علاج شود، امروز بخش های مختلف صنعتی و کشاروزی نیازمند حمایت جدی هستند، شرایط کنونی جهان اسلام و بیداری اسلامی نیازمند حمایت جدی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا جدیدا به تاریکی گذشته خود افزوده است و هرچند مشکلاتی برای کشور و ملت ما ایجاد کرده است، اما گذر از این شرایط نیازمند تدابیر همه جانبه و همکاری همه قوا است، در این صورت است که خدا نوید پیروزی داده است.

 

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان پایگاه مردم سالاری در این چارچوب همه گونه همکاری صمیمانه با دولت جدید را خواهد داشت و امیدواریم کابینه از ظرفیت کافی برای تحقق اهداف کشور برخوردار باشد.

 

رییس مجلس در پایان از زحمات دولت نهم و دهم تشکر و برای احمدی نژاد و هیات دولت آرزوی توفیق کرد. /924/پ202/ع 

ارسال نظرات