۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۷۹۴۶۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

اراده ملت ایران برخاسته از اعتقادات اصیل دینی و شیعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به تلاش دشمنان در انحراف در مسیر مشروطه مشروعه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل عبرت ملت و بهره مندی از تجربه تلخ مشروطه بود.
خانه مشروطه در تبريز

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت ترتیب یافت، به تشریح جریان‌های تاریخی و تلاش دشمنان برای انحراف در مسیر مردم‌سالاری در کشور پرداخت و اظهار داشت: همان دولت‌های که امروز همواره بر طبل دموکراسی می کوبند، عامل شکست مشروطه در ایران هستند.


وی با بیان این که دشمنان ملت ایران همواره در طول تاریخ این کشور تاب و تحمل اجرای اراده ملی در ایران اسلامی را نداشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان از راه های مختلف سعی در لطمه زدن به اصل مردم‌سالاری دینی پس از انقلاب اسلامی هستند، چنانکه همواره در آستانه انتخابات‌هایی که در طول 30 سال گذشته برگزار شده، مخالف برقراری اراده ملی در کشور بوده اند.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که استعمارگران و حامیان رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب با مشروطه مشروعه مخالف بوده و هستند و تصریح کرد: امروز نیز دشمنان نظام از جمهوری اسلامی دل خوشی ندارند، چراکه بیش از سه دهه است که ملت با حضور در پای صندوق های رأی در حساس‌ترین شرایط کشور دموکراسی واقعی را به نمایش گذاشته اند.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی و رأی مثبت بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی حاصل عبرت ملت و بهره مندی از تجربه تلخ مشروطه بود، گفت: ملت ایران دیگر فرصت تجربه دوباره را نداشتند و این بار بدون توجه به سخن‌پراکنی روشنفکرنماهای متمایل به غرب، خواست قلبی خود را انتخاب کردند.


وی در ادامه با بیان این‌که امروز نیز ملت نباید مرعوب تفکرات انحرافی روشنفکرنماها شوند، تصریح کرد: این‌که عده‌ای با طرح مباحثی چون برقراری رابطه با آمریکا و عدم موضع‌گیری مقابل رژیم صهیونیستی ادای روشنفکری میان توده مردم را به نمایش می گذارند، بدانند که اراده ملت برخاسته از اعتقادات اصیل دینی و شیعی است.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: متأسفانه تفکر منحرف روشنفکری ایجاد شده در عصر مشروطه خواهی، این انقلاب مردمی را به بیراهه برد و موجب شد تا از دل مشروطیت استبداد رضاخانی بروز پیدا کند، استبدادی که سال‌ها بر ملت حاکم شد و صدها سال کشور را به عقب برد.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که، انقلاب مشروطه برخاسته از روحیه عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و رهایی از استبداد بوده است، گفت: آن چه مسلم است؛ مردم ایران با پشتوانه تجربه مشروطیت و ناکامی آن حادثه، نهضت انقلاب اسلامی را خلق کردند و این بار با تکیه بر اصالت فکری و دینی روحانیت و مرجعیت، فریب روشنفکرنماهای وابسته به بیگانه را نخوردند./935/ت302/ب

ارسال نظرات