۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۷۹۴۹۰
مسؤول دفتر قرآن و عترت ارشاد خراسان شمالی:

آزمون حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آزمون شفاهی حفظ 20 جزء قرآن کریم 19 مهر ماه در این استان برگزار می شود.
مسابقه قرآن در خراسان شمالي

حجت الاسلام احمد محمدی، کارشناس مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اعلام برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم در این استان، اظهار داشت: این آزمون به منظور شناسایی حافظان قرآن کریم و تولید بانک جامع اطلاعات حافظان استانی و فراهم کردن بستر مناسب ویژه حافظان قرآن جهت ارائه محفوظات قرآنی خود به دور از هرگونه فشارهای روحی و روانی متأثر از فضای رقابت و مسابقه ای در رشته حفظ 20جزء قرآن کریم برگزار می شود.

 

وی با اشاره  به این که شرط ورود به آزمون شفاهی حفظ 20 جزء قرآن کریم، کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی است، افزود: در این آزمون به پنج حافظ در رشته 20 جزء قرآن کریم از شهرستان های بجنورد و شیروان به منظور تعیین میزان تسلط به محفوظات قرآنی و ایجاد رقابت عادلانه و سالم و تشویق بیشتر آن ها پس از کسب امتیازات لازم، گواهی نامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

 

به گفته حجت الاسلام محمدی این آزمون شهریور ماه سال جاری در استان برگزار می شود.

 

وی همچنین از اعلام دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این آزمون مهر ماه سال جاری به صورت همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

کارشناس مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که این آزمون به صورت همزمان با دیگر استان های کشور روز جمعه نوزدهم مهر ماه، ساعت 9 صبح برگزار می شود، اظهار داشت: آزمون ها در پنج رشته حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن کریم، صرف و نحو مقدماتی و تفسیر قرآن کریم  و در 23عنوان آزمون برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در خراسان شمالی در بجنورد برگزار خواهد شد، افزود: علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند برای ثبت نام از 20 مرداد تا ششم شهریورماه به مدت هفده روز کاری از طریق پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت به نشانی www.quranedu.ir نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان این که همزمان با اجرای طرح قرآنی 1447، مسابقه تفسیر جزء 29 قران کریم نیز به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: این آزمون در خراسان شمالی نیز با عاملیت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: منبع این مسابقه کتاب تفسیر روان جزء 29 قرآن کریم نوشته حجت الاسلام محمد خامه گر است و علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور این کتاب را تهیه کنند.

 

حجت الاسلام محمدی در خصوص زمان برگزاری این مسابقه نیز عنوان کرد: زمان برگزاری این آزمون قرانی، جمعه 19 مهرماه خواهد بود و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این مسابقه به آدرس اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

 

به گفته وی متقاضیان از 20 مرداد لغایت پنجم شهریور ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

کارشناس مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه از صدور نخستین پروانه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در این استان از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این پروانه برای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی(ص) شهرستان شیروان به مدیر مسؤولی زهرا نورمحمدی دوین با موضوع آموزش عمومی و امور فرهنگی (تبلیغ و ترویج) اعطا شده است.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: آموزش قرآن، آموزش قرآن صاعد، آموزش نغمات قرآنی، آموزش احکام، برگزاری محافل و همایش های قرآنی و تولید و توزیع و عرضه محصولات و تبلیغات قرآنی از جمله برنامه های فعالیت قرآنی این موسسه فرهنگی قرآن و عترت است.

 

به گفته وی، اکنون شانزده مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فعال در استان خراسان شمالی دارای موافقت اصولی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد./9314/ت302/پ

ارسال نظرات