۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۵۰۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه سیستان و بلوچستان:

حالت معنوی روزه‌دار در همه روزهای سال تداوم داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی گفت: روزه اثر وضعی معنوی دارد و با تحصیل معنویت در طول سال می‌توانیم حالات معنوی ماه مبارک رمضان را پیوسته حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين پورذهبي مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: برای تداوم محسنات کسب شده ماه رمضان در دیگر ماه‌های سال؛ عاداتی را که در ماه مبارک به آن انس گرفته ایم در دیگر ماه‌ها نیز حفظ کنیم.

 

وی گفت: مؤمن با انجام اعمال مستحبی و گرفتن سه روز روزه در هر ماه، گرفتن روزه در روز ولادت امام رضا(ع)، روز عید غدیر، روزهای کوتاه زمستان و دیگر ایام متبرک می‌‌تواند حال و هوای ماه مبارک را در در دیگر ماه‌ها تداوم بخشد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان این که روزه اثر وضعی معنوی دارد زیرا به علت حرمت روزه یک سری عادات ناپسند از انسان دور می‌شود، افزود: با تحصیل معنویت در طول سال می‌توانیم حالات معنوی ماه مبارک رمضان را پیوسته حفظ کنیم.

 

وی به شش عمل  که می‌توانند اعمال معنوی و کسب شده در ماه مبارک رمضان را باطل کند اشاره کرد که، قساوت قلب که بر اثر کثرت گناه ایجاد می‌شود، دنبال دنیا رفتن و آرزوهای بلند و طولانی را از این اعمال دانست.

 

حجت الاسلام پورذهبی ظلم و اجحاف به همسایه، همکار و غیره، بی حیایی، کم توجهی به پروردگار در عرصه اجتماع و مشغول عیب های مردم شدن مانند غیبت، عیب‌جویی را سه عامل دیگر نابودکننده اعمال حسنه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.940/ت302/س

 

ارسال نظرات