۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۵۲۱
استاد حوزه مطرح کرد؛

انطباق سبک زندگی با آموزه های دینی مهم ترین دستاورد ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: مهم ترین دستاورد معنوی ماه رمضان انطباق سبک زندگی با آموزه های دینی است که در نهایت منجر به تقویت نشاط اجتماعی در جامعه می شود.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام علی اکبرزاده، معاون آموزشی حوزه علمیه امام علی(ع) سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان جامعه با تقید بیشتر به باید و نبایدهای دینی، بستر مناسبی برای پویایی و نشاط اجتماعی می شود.


وی با تاکید بر این که ماه رمضان فرصت تمرین برای اطاعت و بندگی خالص خداوند است، گفت: اسراف و گرایش به تجمل گرایی از آسیب های مهم سبک زندگی اسلامی است که در این ماه باید برای دوری از آنها تمرین و ممارست کرد.


این استاد حوزوی کاهش و تعدیل تنش های اجتماعی و اخلاقی را از برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان دانست و افزود: انس و ارتباط بیشتر با خداوند در این ماه میزان بهره مندی فرد از فضائل معنوی را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام اکبرزاده ادامه داد: تقرب به مبانی قرآن کریم اصلی ترین شاخص در دست یابی به سلامت معنوی است به طوری که امروزه بیشتر پزشکان و متخصصان دنیای مدرن علم پزشکی نیز بر تاثیر بارقه های معنوی همچون دعا و مناجات با خدا در تسکین آلام و دردهای جسمی بیماران اذعان دارند.


بهره گیری از ظرفیت تبلیغی حوزه ها در تحقق سبک زندگی اسلامی

 

 این مسؤول احیاء و استمرار فرهنگ سبک زندگی در ماه مبارک رمضان را نیازمند توجه و همت متولیان فرهنگی و استفاده از ظرفیت مساجد و محافل قرآنی برای فرهنگ سازی سبک زندگی معنوی دانست.


وی خاطرنشان کرد: ساده زیستی و الگوگیری از زندگی و سیره نبوی مولفه جامعه اسلامی در سبک زندگی است که نهادینه شدن آن در بین اقشار مختلف تقویت ظرفیت های تبلیغی حوزوی را می طلبد.


حجت الاسلام اکبرزاده بیان داشت: حوزه های علمیه باید به عنوان نماد و مظهر ترویج اسلام ناب محمدی بتوانند با بهره گیری از قالب های بدیع و مخاطب پسند الگوهای عملی سبک زندگی را به خصوص در میان نسل امروز تبیین کنند./936/ت302/ب

ارسال نظرات