۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۷۹۵۵۲
15 مرداد ماه؛

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره عکس رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به استقبال هنرمندان سراسر کشور آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره عکس رضوی 15 مرداد تعیین شده است.
حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به استقبال هنرمندان عکاس از جشنواره عکس رضوی در تبریز و ارسال آثاری فاخر و ماندگار، مهلت ارسال آثار تا پانزدهم مردادماه جاری تمدید شد.


وی افزود: جشنواره عکس رضوی که سومین دوره‌ آن در تبریز برگزار می‌شود، در دوره‌های پیشین نیز پذیرای آثار بسیار ارزشمند عکاسان از سراسر کشور بود. این جشنواره همزمان با میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.


براساس این گزارش، موضوعات این جشنواره شامل زیارت (آداب و فرهنگ زیارت)، حرم مطهر رضوی، آثار و ابینه‌ها، امامزادگان و قدمگاه‌ها، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان،شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور است.


یادآور می‌شود، برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس، سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا(ع) و چاپ و رونمایی عکس‌های برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته است از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره محسوب می‌شود.


علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و 7 عکس به صورت مجموعه عکس از آثار خود را بر روی لوح فشرده و با فرمت gpeg در اندازه 40 ×30 سانتی‌متر و با دقت 300dpi را تا پانزدهم مردادماه 1392 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر(عج)، مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز است و علقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن3281200 – 3280555 -0411 تماس داشته باشند.


گفتنی است، جشنواره سراسری عکس رضوی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود./935/د102/ب

ارسال نظرات