۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۷۹۶۲۴
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

نمی‌توان تصور کرد افرادی مدیر نظام باشند که موضع‌شان در برابر فتنه مشخص نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موضع گیری در برابر فتنه را از دیگر شاخصه های لازم برای وزیر مطلوب دانست و گفت: وزرای دولت باید کسانی باشند که در عمل پاسدار خون شهدا باشند و التزام و وفاداری عملی آنان به آرمان های امام، انقلاب، شهدا و رهبری ثابت شده باشد.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت یازدهم از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه که مسلم است این است که متولیان نظام و مدیران باید تداوم بخش اهداف نظام و آرمان های امام و رهبری باشند.

 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی نظامی مردم سالار و دینی است، تصریح کرد: مدیران و کارگزاران ‌از سویی باید ساده زیست و در خدمت مردم و آرمان های نظام باشند و این مهم را عملا ثابت کرده باشند.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: از سویی دیگر مدیران، وزرا و مسؤولان دستگاه های اجرایی نباید نگرش و بینش آنان بر مبنای سکولاریسم باشد، بلکه در مقابل بایستی بینش دینی داشته باشند تا بتوانند ارزش های نظام را در عرصه های مختلف پیاده کنند.

 

وی با تاکید بر این که باید مبنای اقتصاد ما اسلامی باشد نه غربی، تصریح کرد: دغدغه افرادی که می خواهند مسؤولیت های اجرایی کشور در بخش های اقتصادی را عهده دار شوند باید اجرای اقتصاد اسلامی باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر کسی در غرب درس خوانده نباید غرب گرایی در وجود او باشد.

 

وی با اشاره به خطوط انقلاب، تاکید کرد: اقتدار و حاکمیت اسلام و ارزش ها باید دغدغه اصلی وزرا و مدیران دولت باشد و در سابقه خود نشان داده باشند که بر این خطوط پایدار و پایبند هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: وزرای دولت باید التزام عملی به دستورات و خطوطی که رهبری بیان و ترسیم می کنند داشته باشند و این مهم را در عمل نشان داده و ثابت کرده باشند که عملا به مواضع و رهنمودهای رهبری ملتزم هستند.

 

وی موضع گیری در برابر فتنه را از دیگر شاخصه های لازم برای وزیر مطلوب دانست و تصریح کرد: وزرا باید نشان داده باشند که در برابر فتنه موضع گیری داشته و از فتنه گران و قانون شکنان بیزار هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: سکوت در برابر فتنه کفایت نمی کند، وزرای پیشنهادی باید مرز جدی داشته باشند؛ چراکه نمی توان متولیان نظام را کسانی تصور کرد که مواضع شان در برابر فتنه گران مشخص نباشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: وزرای دولت باید کسانی باشند که در عمل پاسدار خون شهدا باشند و التزام و وفاداری عملی آنان به آرمان های امام، انقلاب، شهدا و رهبری ثابت شده باشد.

 

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باید سوابق عملی افراد را مدنظر داشته باشد، تصریح کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با تحقیق و بررسی به وظیفه خود عمل کند و برای تحقق این مهم به معیارها توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی افزود: ما نباید به قهقرا برگردیم؛ دولت جدید باید نقاط قوت دولت قبلی را داشته و از نقاط ضعف آن به دور باشد./924/ت302/ج

ارسال نظرات