۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۶
کد خبر: ۱۷۹۶۳۹
امام جمعه موقت دامغان:

نفوذ شیطان بر نفس انسان سد ایمان را می شکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی ویژه ماه مبارک رمضان به موضوع اهمیت بستن راه های نفوذ شیطان به نفس پرداخت و گفت: نفوذ و تسلط شیطان بر نفس انسان سد ایمان را می شکند.
حجت الاسلام فواديان امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت دامغان، شب گذشته در جمع نمازگزاران مهدیه اعظم دامغان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، نفوذ شیطان به نفس انسان را همچون رخنه نمودن اندک اندک آب به دیواره سد تشبیه کرد، که به یک باره سد ایمان را می شکند و زندگی انسان را تباه می کند.

 

استاد حوزه علمیه دامغان تأکید کرد: اگر شیطان با غفلت انسان موفق شود در زندگی، افکار، اخلاق، اعمال و مطامع اجتماعی و سیاسی انسان نفوذ کند، آن جا است که آن فرد با شکستی حتمی مواجه می شود و سعادت جاودانه خود را به بهای ناچیز دنیا از دست داده است.

 

وی افزود: شیطان در جهت نیل به اهداف خود بسیار فعال است و در چند حالت بیشترین تلاش خود را برای نزدیک شدن به انسان انجام می دهد. اول هنگامی که مؤمنان به ذکر و عبادت خداوند مشغول می شوند و دوم وقتی که انسان را در آخرین دقایق عمر رو به قبله می کنند، شیطان و ایادیش تمام تلاش خود را انجام می دهند تا فرد با کفر از دنیا برود.

 

حجت الاسلام فوادیان راست گویی، امانت داری، گذشت و بردباری را از صفات مهم مؤمنان حقیقی برشمرد و تصریح کرد: پرهیز از دامن زدن به اختلافات بین مسلمانان و کینه توزی مسئله ای مهم در سبک زندگی اسلامی است. شیطان از قهر و شکاف بین دو مسلمان لذت وافری می برد، پس از جدل با مؤمنان بپرهیزید و با صبر و سکوت از اختلافات بگذرید.

 

امام جمعه موقت دامغان در ادامه اظهار داشت: شیطان به طور معمول دو نوع دام برای انسان ها پهن می کند. دامی برای افرادی که از سن چهل سال عبور کرده اند، که دام تصویف است  و دامی برای کمتر از چهل سال که همانا دام ناامیدی است.

 

وی خاطرنشان کرد: شیطان برای جهنمی کردن بشر از تلاشی فروگذار نیست. پس جوانترها را به دام نومیدی گرفتار می سازد تا با هر شکست کوچکی از لطف و توفیق الهی ناامید شوند و پیرترها را به سوی دام محافظه کاری، امروز و فردا کردن و تاخیر در توبه رهنمون می کند./977/پ202/ب

ارسال نظرات