۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۶۵۱
حجت‎الاسلام ماندگاری:

مهد کودک‌های اسلامی در کنار مساجد راه‌اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‎که دشمن با رواج عروسک‌های باربری و نقاشی‌های غیر دینی در میان کودکان برای مهد کودک‎ها نیز برنامه دارد، خواستار راه‌اندازی مهد کودک‌های اسلامی در کنار مساجد شد.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات قرآن کریم عمر انسان را به کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی تقسیم کرد و گفت: انسان در هر یک از این دورهها نیازمند و خواستههای ویژهای دارد.

وی ادامه داد: نیاز دوره کودکی بازی و سرگرمی است که میتواند به دو صورت حلال و حرام باشد که اگر والدین نتوانند برای کودکان خود بازی حلال تأمین کنند دشمنان برای آنها بازی حرام ایجاد میکنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رواج عروسکهای باربی و نقاشیهای غیر دینی در میان کودکان خاطرنشان کرد: این نقاشیها و عروسکها در ذهن کودکان الگو درست میکند، در گذشته حتی عروسکها با لباس بودند ولی امروزه عروسکهای کودکان عریان هستند.

وی افزود: دشمن برای مهد کودکهای ما نیز برنامه ریزی کرده است و به نظر بنده در کنار هر مسجد باید یک مهد کودک اسلامی که مربیان در آن به کودکان آموزش رقص همراه موسیقی ندهند وجود داشته باشد.

خطیب توانای کشور تأکید کرد: دشمنان حتی بازیهای رایانه‏ای تولید میکند که در آن کودکان باید شیعه کشته و مسجد خراب کنند تا پیروز شوند، حال انسانی که از کودکی به شیعه کشی و ویران کردن مسجد عادت کرده باشد در آینده چه انتظاری از او میتوان داشت.

حجتالاسلام ماندگاری شور و نشاط را از مهمترین ویژگیهای دوران نوجوانی دانست و اظهار داشت: بازی نوجوان کار زیاد و هدف کم است، باید نوجوانان را به بازیهای حلال مانند عضو شدن در هیأتها، کانون مساجد و بسیج تشویق کنیم.

وی تأکید کرد: اگر برای نوجوان خود سرگرمیحلال و صحیح ایجاد نکنیم مسلما آنها به سرگرمیها حرام رو میآورند، همان گونه که مقام معظم رهبری میفرمایند نوجوانان را باید به ورزش تشویق کرد و گرنه ساعتهای عمر پربرکت خود را صرف بازیهای کامیپوتری و یا تماشای فوتبال میکنند.

استاد حوزه و دانشگاه زیبا سازی را از نیازهای دوران جوانی خواند و گفت: والدین نباید به جوانان خود به سبب مرتب کردن و آراستگی خود سر کوفت بزنند بلکه باید آراستگی اسلامی را به آنها یاد بدهند.

وی ادامه داد: انسان زیبای ظاهری و سیره‏ای دارد، باید به جوان فهماند که اصل زیبای سیره است نه ظاهر، اگر به فرزندان خود توجه نکرده و نیازهای آنها را تأمین نکنیم مسلما دشمنان و شیطان برای آنها رسیدگی و توجه میکنند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که تأمین نیازهای انسان ممکن است به صورت حلال و یا حرام باشد، خاطرنشان کرد: برخی از افراد نیازهای خود را با حلال تأمین کرده و تجارت میکنند و برخی دیگر نیز از طریق حرام تأمین کرده و خسارت میبینند.

وی افزود: بالاترین عبادت تأمین نیازها با حلال است و اگر تأمین نیاز با حلال باشد فرد به آرامش میرسد، به نظر بنده بیشتر ناآرامیهای شب به خاطر بیحیا در طول روز است./993/پ202/ی

ارسال نظرات