۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۷۹۶۵۷
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

مطالبات رهبری در عرصه ترویج معارف قرآنی محقق شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه گسترش محافل قرآنی سبب تقویت شیعیان و اثبات حقانیت اهل بیت(ع) می‌شود، خواستار تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در عرصه ترویج معارف قرآنی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي، توليت آستان مقدس قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شامگاه دیروز در همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی و شورای اساتید جلسات قرآن استان قم که در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: توجه به فعالیت‌های قرآنی نقاط محروم و به ویژه روستاها دارای اهمیت فراوانی است.
وی با بیان این‌که روستاها نقش زیادی در حفظ نظام و ترویج آموزه‌های قرآنی دارند، افزود: همان‌گونه که در دفاع مقدس افراد بسیاری از روستاها برای حفظ کیان اسلامی به جبهه‌ها ملحق شده و جان خود را نثار کشور و مردم خود کردند، در حال حاضر هم افراد مستعد در روستاها وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: همان‌گونه که ما داستان جبهه را بسیجی حل کردیم، بحث حفاظ قرآن و ورود جوانان قرآنی به جلسات را نیز باید بسیجی‌وار از روستاها آغاز می‌کردیم و اگر نکردیم کوتاهی صورت گرفته که باید بعد از این به این نکته توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی در روستا‌ها توجه بیشتری صورت گیرد تا در آینده‌ای نزدیک مطالبه رهبر معظم انقلاب در عرصه ترویج برنامه‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآنی محقق شود.
وی با ابراز خرسندی از فعالیت شورای گسترش توسعه معارف قرآنی در استان‌های کشور خاطرنشان کرد: در چنین شوراهایی باید افرادی معین شوند تا نظرات و پیشنهادات ارائه شده را جمع‌آوری و بعد از بررسی و کارشناسی، اجرایی کنند تا پیشرفت چشمگیری در عرصه فعالیت‌های قرآنی را شاهد باشیم.
امام جمعه قم با بیان این‌که استفاده از حفاظ در برنامه‌های قرآنی امر بسیار خوبی است، گفت: ولی در این باره باید توجه داشت که مسائل ترتیلی و تجویدی قرآن تحت‌الشعاع حفظیات قرار نگیرد و افراد حافظ با رعایت مسائل تجویدی قرآن را قرائت کنند.
وی تصریح کرد: در گذشته شیعه را متهم می‌کردند که به قرآن توجهی ندارند و وهابیت ما راجدای از قرآن می‌دانستند و همواره این دروغ خود را تبلیغ و اطلاع‌رسانی می‌کردند و اجرای این برنامه قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) و دیگر استان‌ها، تبلیغات ضد شیعی وهابیت خبیث را خنثی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: قرآن خواندن در مکان‌های مختلف معانی متفاوتی را در بر دارد به طور مثال قرآنی که امام حسین(ع) در کربلا خواند بسیار دشمن‌شکن بود و این تلاوت‌های ترتیلی که در سطح کشور به ویژه در حرم حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد در راستای حرکت امام حسین(ع) و به نوعی دشمن‌شکن است.
وی با بیان این‌که چنین محافل قرآنی در سراسر کشور و در جهان، سبب تقویت شیعیان و اثبات‌کننده حقانیت اهل بیت(ع) است، گفت: اگر برنامه‌های ما دشمن‌شکن، کاربردی و برنامه‌ریزی شده باشد دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و قدرت آنان را تضعیف می‌کند./907/پ202/ی
ارسال نظرات