۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۶۵۹
شامگاه دیروز برگزار شد؛

همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی و شورای اساتید جلسات قرآن

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی و شورای اساتید جلسات قرآن برگزار شد.
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی و شورای اساتید جلسات قرآن شامگاه دیروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام‌جمعه قم در جوار حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این همایش سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اساتید پیشکسوت قرآنی همچون استاد رنجبر، حجت‌الاسلام شهیدی‌پور و استاد علی‌اصغر آمیغی و دیگر مسؤولان و اعضای نهادها و مؤسسات قرآنی استان قم حضور دارند.
در آغاز این مراسم سید مرتضی اسماعیلی طبا،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی را با سازمان ارتباطات اسلامی که در بیش از 70 کشور جهان رایزن فرهنگی دارند انجام داده‌‌ است تا امکان استفاده از ظرفیت‌های قرآنی استانی قم در محافل قرآنی کشورهای اسلامی صورت بگیرد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در استان قم، افزود: برگزاری باشکوه این نمایشگاه با حضور مؤسسات و نهادهای قرآنی بسیار چشمگیر بود که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد توسعه بیشتر چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استان باشیم.
در ادامه همایش حجت‌الاسلام شهیدی‌پور، نماینده تشکل‌های قرآنی استان قم با اشاره به فعالیت‌های گسترده قرآنی در استان قم خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی باید جامعیت داشته باشد و زمینه لازم برای ترویج بیشتر مفاهیم قرآن و همین‌طور تدبر در آیات قرآن فراهم شود.
وی با بیان این‌که فعالیت‌های قرآنی قم به جهت وجود حوزه علمیه و مؤسسات قرآنی فراوان در ای استان بسیار متفاوت از دیگر استان‌های کشور است، تصریح کرد: باید استان قم در میان سایر استان‌ها الگو و نمونه باشد چون انتظار مردم از این استان در سطح بالاتری نسبت به دیگر نقاط کشور است.
در این همایش همچنین از اساتید پیشکسوت درعرصه آموزش قرآن تجلیل و از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی لوح تقدیری به آنها اهدا شد.
در پایان این همایش هم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی در روستا‌ها توجه بیشتری صورت گیرد تا در آینده‌ای نزدیک مطالبه رهبر معظم انقلاب در عرصه ترویج برنامه‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآنی محقق شود.
وی با بیان این‌که قرآن خواندن در مکان‌های مختلف معانی متفاوتی را در بر دارد، گفت: به طور مثال قرآنی که امام حسین(ع) در کربلا خواند بسیار دشمن‌شکن بود و این تلاوت‌های ترتیلی که در سطح کشور به ویژه در حرم حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد در راستای حرکت امام حسین(ع) و به نوعی دشمن‌شکن است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی در سراسر کشور و در جهان، سبب تقویت شیعیان و اثبات‌کننده حقانیت اهل بیت(ع) است و اگر برنامه‌های ما دشمن‌شکن، کاربردی و برنامه‌ریزی شده باشد دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و قدرت آنان را تضعیف می‌کند.
گفتنی است، شرکت‌کنندگان بعد از مراسم مهمان افطار بر سر سفره کریمه اهل‌بیت(ع) شدند./907/پ202/ن
ارسال نظرات