۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۷۹۶۸۴

اعزام شش گروه استهلال ماه شوال در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ شش گروه اعزامی از ستاد استهلال آذربایجان شرقی فردا در پنج نقطه استان مستقر شده و فعالیت خواهند کرد.
استهلال

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این ستاد با نظارت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فردا از ساعت 15 به بعد فعالیت خود را برای استهلال ماه شوال آغاز خواهد کرد.


وی با بیان این‌که شش گروه اعزامی از ستاد استهلال آذربایجان شرقی فردا در پنج نقطه استان مستقر شده و فعالیت خواهند کرد، افزود: گروه های استهلال در شهرهای تبریز، جلفا، مرند، شبستر و مراغه مستقر شده و به هنگام غروب آفتاب نسبت به رصد ماه تلاش خواهند کرد.


حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که آیت الله شبستری یکی از گروه های استهلال در تبریز را همراهی خواهد کرد، گفت: اکیپ های اعزامی در مستقر شده در صورت دریافت نتیجه ای خاص و قابل توجه، دفتر مقام معظم رهبری را در جریان قرار خواهند داد. هرچند شرایط رصد ماه شوال در جنوب کشور بهتر است.


مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی با بیان این‌که احتمال رؤیت هلال ماه شوال در غروب چهارشنبه بسیار ضعیف است، افزود: احتمال این‌که روز جمعه عید سعید فطر باشد، بسیار زیاد است، با این حال گروه های استهلال در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و به محض مشاهده هلال ماه شوال گزارش های خود را به تهران ارسال می کنند.


وی با اشاره به این‌که هلال ماه شوال در غروب روز پنجشنبه در ایران قابل رؤیت است، تصریح کرد: طبق احتمالات قوی پنجشنبه روز آخر ماه مبارک رمضان و روز جمعه عید سعید فطر و روز نخست ماه شوال در ایران اسلامی است، اما گروه‌های استهلال فعالیت خود را فردا آغاز می کنند.


گفتنی است، بر اساس اعلام نظر کارشناسان علمی هلال ماه شوال در غروب 29 ماه رمضان در شمال آفریقا، تمام اروپا، تمام آسیا و اقیانوسیه تحت هیچ شرایطی قابل رویت نخواهد بود، بنابراین در ایران نیز غروب 29 رمضان، هلال ماه شوال قابل رویت نیست.


همچنین در سایت‌های رصدی جهانی نیز رویت هلال برای غروب چهارشنبه در اغلب مناطق دنیا از جمله مکه، اندونزی و دیگر مناطق جنوب شرق آسیا غیر ممکن دانسته‌ شده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات