۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۷۰۶
در مازندران؛

استقرار گروه استهلال ماه شوال از فردا در رصد خانه آلاشت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران از اعزام اکیپی به منظور رؤیت ماه شوال به منطقه آلاشت خبر داد و افزود: این اکیپ با تجهیزات کامل از ساعت 14 بعد از ظهر فردا در مناطق اعلام شده مستقر می‌شوند.
استهلال ماه

محمد جونیان، مسؤول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از تشکیل ستاد استهلال به ریاست آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد و گفت: این ستاد هر ساله در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در استان تشکیل می شود.

 

وی با بیان این که این ستاد تاکنون جلساتی به منظور هماهنگی های لازم داشته است، افزود: سپاه کربلای مازندران، صداو سیما، ارتش جمهوری اسلامی، شهرداری آلاشت، رصدخانه مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران از اعضای این ستاد هستند.

 

مسؤول کمیته خبری نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی ستاد استهلال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این ستاد نیز زیر نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و هر ماه گزارش وضعیت رویت هلال ماه ثبت و اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

جونیان در ادامه سخنان خود از اعزام اکیپ فنی و شرعی ستاد استهلال ماه شوال مازندران به منطقه ییلاقی آلاشت خبر داد و افزود: این اکیپ با تجهیزات کامل از ساعت 14 بعد از ظهر فردا در مناطق اعلام شده مستقر می‌شوند.

 

وی رصد خانه آلاشت را مجموعه ای مجهز در شمال کشور معرفی کرد و گفت: این رصد خانه شامل مجهزترین دوربین های لازم برای رصد ماه است.

 

مسؤول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: پس از رویت هلال ماه شوال مراتب به دبیرخانه اطلاع و پس از تایید نماینده ولی فقیه در مازندران گزارش کامل به دفتر مرکزی ارسال می‌شود.

 

جونیان با بیان این که روحانیان مجرب نیز عضو این گروه هستند و فردا به رصد خانه آلاشت اعزام خواهند شد، افزود: از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز افرادی که تخصص به علم نجوم دارند به رصد خانه آلاشت مازندران اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان این که هر گونه گمانه زنی در خصوص رویت هلال ماه شوال مشروط به تأیید نظر ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: در هر نقطه ای از کشور اگر هلال ماه شوال رؤیت شود تنها با تأیید ولی فقیه رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

جونیان ادامه داد: اعلام رویت حلول ماه مبارک رمضان و عید فطر در بلاد اسلامی با تائید و اذن ولی فقیه و یا حاکم اسلامی امکان پذیر است./950/ت302/ب

ارسال نظرات