۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۷۹۷۶۱
حجت‎الاسلام ماندگاری:

رییس جمهور و وزرا در انتخاب مسؤولان رضایت امام زمان را مدنظر داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام ماندگاری گفت: اکنون که در ابتدای دولت هستیم و آقای رییس جمهور برای رؤسا و وزرا حکم می‎نویسد باید امام زمان(عج) را در نظر داشته و ببیند آیا این حکمی‎را که می‏نویسد روزی به محضر ولی عصر(عج) برسد ایشان نیز امضا می‎کند یا خیر؟
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به دعای «فیاذالمن و لا یمن علیک من علی بفکاک رغبتی من النار » گفت: از امام صادق(ع) سؤال میشود که نار به چه معنا است، امام(ع) میفرمایند «یعنی خدایا ما را از ولایت امام جور نجات بده».

وی ادامه داد: همه ماه رمضان فهم معنای نار است که آیا ما قدرت تشخیص امام نور و امام نار را داریم یا خیر؟ در ظاهر نور و نار شبیه هم هستند ولی نور سبب هدایت و نار سبب سوختن و نابودی میشود و از بزرگ ترین مشکلات امروز مردم عدم تشخیص میان نار و نور است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه الگوهای نادرست ائمه نار بوده و فرد را به آتش میرسانند، خاطرنشان کرد: باید از خدا بخواهیم تا ما را از پیروی امام جور دور کند، ائمه(ع) چراغ هدایت بشر هستند خداوند متعال امام زمان(عج) را نفرستاده تا پشت پرده غیبت باشد ایشان را فرستاده تا ما در محضر باشیم و از هدایتهایش بهره بگیرم ولی به سبب عدم لیاقت افراد ولی عصر(عج) در پشت پرده غیبت هستند.

وی افزود: قرآن میفرماید «اگر الگو شما امام طاغوت باشد کم کم محبت او در دل شما جا کرده و محبت محمد و آل محمد از دل شما بیرون میرود»، متأسفانه بیشتر ما تنها در زبان ابزار محبت به خاندان پیامبر(ص) میکنیم در حالی که باید الگوی ما این بزرگواران باشند نه سایتها، اینترنت و ماهواره.

حجتالاسلام ماندگاری ولایت را روح قرآن خواند و اظهار داشت: آیه آیه قرآن تفسیر اهلبیت(ع) است، باید باور داشته باشیم که ائمه(ع) چراغ هدایت زندگی ما هستند، اگر امام زمان(عج) را گم کنیم چگونه میتوانیم از ایشان الگو بگیریم، اویس قرنی در یمن بود ولی در قلب پیامبر(ص) جا داشت، ولی برخی از افراد در خانه رسول الله(ص) بودند ولی در قلب ایشان نبودند.

وی تصریح کرد: تمام کارهای ما باید امام زمانی باشد حتی انتخاب رشته دانشگاه، وقتی انتخاب رشته دکتر و مهندس و یا کار و کسب ما امام زمانی باشد دیگر کسی نسبت به بیمار بیپول بیاعتنا نمیشود و یا در کارهای ساخت و ساز دغل، کلک، کلاهبرداری و خیانت نخواهد کرد.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا عامل افزایش آمار طلاق در کشور را عدم الگو گیری از زندگی اهلبیت(ع) دانست و تأکید کرد: دلیل این که طلاقها افزایش یافته این است که افراد همسران خود را بر اساس ملاکهای ائمه(ع) انتخاب نکرده و تنها به زیبایی ظاهری او اکتفا میکنند در حالی که اصل زیبایی باطنی است.

وی ادامه داد: رسول الله(ص) میفرمایند «بپرهیز از سبزه های لجن زار»، از ایشان سؤال شد سبزه های لجن زار چیست؟ فرمودند «زیبا رویانی که در دامن بی حیا تربیت شده‎اند»، کسانی که الگوی غیر دینی انتخاب میکنند به دنبال آتش میروند هر چند خودشان متوجه نشوند و صدای ساز گناهان صبح قیامت به گوش خواهد رسید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بر تشخیص درست و نادرست با چراغ ائمه(ع) تأکید و گفت: اکنون که زمان انتقال مسؤولان است آقای رییس جمهور، رؤسا و وزرا حکمی که مینویسند باید امام زمان(عج) را در نظر داشته و ببینند آیا این حکمیرا که برای افراد مینویسند اگر چنانچه روزی به محضر ولی عصر(عج) ببرند ایشان نیز امضا میکند یا خیر؟ اگر امضا میکند بدانند تشخیص شان درست بوده و اگر امضا نکنند بدانند در تشخیص موفق نبوده است.

وی افزود: همچنین باید تولی و تبری داشته باشیم و توجه کنیم آیا کارهای که ما انجام میدهیم مورد رضایت اهلبیت(ع) است و یا خیر؟ کسانی که دنبال غیر ائمه(ع) حرکت میکنند بدانند بدنبال آتش میروند، باید در راه اهلبیت(ع) از جان، مال و آبرو مایه بگذاریم./993/پ202/ج

ارسال نظرات