۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۷۹۷۸۲
نماینده خبرگان رهبری:

انس با قرآن در ماه رمضان خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که نورانیت و صفای باطنی کسب از تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان نباید محدود به زمان خاص باشد، گفت: انس با قرآن تنها در ماه رمضان خلاصه نشود.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع کارکنان استانداری و فرمانداری های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که توجه و عمل به قرآن رمز سعادت بشر در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: شقاوت جامعه نیز در اثر بی‌توجهی به آموزه های قرآنی واقع می‌شود.


وی با تشریح آثار و برکات توجه به آموزه های قرآنی در جامعه خاطرنشان کرد: تنها عمل به چند آیه قرآن موجب پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در تاریخ این کشور شد، حال اگر به همه آیات روح‌بخش کلام الله مجید توجه و عمل شود، مدینه فاضله حقیقی شکل خواهد گرفت.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تمام تلاش مستکبران و استعمارگران بر دوری مسلمانان و جوامع اسلامی از آموزه‌های قرآنی متمرکز شده است، تصریح کرد: این‌که دشمنان به اهانت و هتک حرمت قرآن و ارائه تصویر و تفاسیر غلط از این کتاب آسمانی روی آورده‌اند، اوج درماندگی آنان در مقابل عظمت قرآن است.


آیت الله شبستری با بیان این‌که آیات قرآن کریم قلب‌ها را هدایت و جامعه را نورانی می‌کند، تصریح کرد: اگر آیات قرآن به درستی و بدون نگرش‌های افراطی و تفریطی و تفسیر به رأی مورد توجه و عمل قرار گیرند، فسق، فجور، نفاق و فساد از بین می رود و نیکی‌ها جای پلیدی‌ها را می‌گیرند.


وی یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران را توجه به قرآن در شئون فردی و اجتماعی دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن در جامعه ما مهجور بود؛ اما به برکت انقلاب عطر قرآن در جامعه پراکنده و امروز شاهدیم که جلسات و محافل قرآنی در سراسر کشور برپا می‌شود.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنوز پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز آن گونه که باید آموزه‌های قرآنی در جامعه ترویج نشده است، تصریح کرد: تا رسیدن به حد ایده آل فاصله داریم؛ از این رو باید تمام خانواده‌ها از دوران کودکی فرزندان خود بر آموزش روخوانی و مفاهیم قرآن اهتمام داشته باشند.


آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نورانیت و صفای باطنی کسب از تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان نباید محدود به زمان خاص باشد، در حقیقت نباید انس با قرآن تنها در ماه رمضان خلاصه نشود.


وی خواستار بهره مندی از فرصت‌های معنوی باقی ‌مانده ماه مبارک رمضان برای کسب فضائل اخلاقی، معنوی و معرفتی در پرتو آیات قرآنی شد و افزود: قرائت قرآن و تدبر در آیات نورانی کلام الله مجید تنها اختصاص به روزهای خاصی از سال ندارد، انس با قرآن زمان و مکان نمی شناسد./935/پ202/س

ارسال نظرات