۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۷۹۷۹۲

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مدیحه سرایی رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: با توجه به استقبال هنرمندان از این جشنواره، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چاوشی خوانی و مدیحه سرایی رضوی تمدید شد.
جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور شرفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره چاوشی خوانی و مدیحه سرایی رضوی در اردبیل، با اشاره به ارسال بیش از 485 اثر به دبیرخانه این جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان و دوستداران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از سراسر کشور، مهلت ارسال آثار تا بیستم مرداد ماه تمدید شد.
 

وی افزود: این دوره از جشنواره چاوشی خوانی و مدیحه سرایی رضوی با حضور مداحان و چاوشی خوانان سراسر کشور در شهریور ماه در اردبیل برگزار می شود.
 

شرفی تصریح کرد: هشتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی خوانی رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: این جشنواره در بخش های اصلی مداحی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی و در بخش جنبی ارئه مقالات پژوهشی برگزار می شود.
 

وی افزود: علاقه مندان و پژوهشگران در بخش جنبی جشنواره می توانند مقالات و پژوهش های خود را در زمینه مدیحه سرایی و چاوشی خوانی از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار (ع)، مداحان و نقش آنان درترویج فرهنگ اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ رضوی، بایدها و نبایدها در مداحی و چاوشی خوانی، پیشینه مداحی و چاوشی خوانی رضوی، آسیب ها و تهدیدهای مداحی، ویژگی های بارز مداحان و چاوشی خوانان، مداحی و چاوشی خوانی از آغاز تا کنون، اردبیل مهد مداحان نام آشنا و موضوعات مرتبط دیگر به دبیر خانه جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی خوانی رضوی ارسال کنند.
 

این مسوؤل تصریح کرد: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با مشارکت معاونت قرآن و عترت، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل طی روزهای 19 الی 21 شهریور ماه همزمان با دهه کرامت در اردبیل برگزار خواهد شد. /937/پ203/ب 

ارسال نظرات