۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۷۹۷۹۶

امضای تفاهم‌نامه بین کانون‌های مساجد و نهضت سواد آموزی

خبرگزاری رسا ـ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان نهضت سواد آموزی تفاهم نامه آموزشی و فرهنگی امضا کردند.
تفاهم نامه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، این تفاهم نامه با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کسب علم و دانش، حضور در کلاس‌های سوادآموزی و به صفر رساندن بی‌سوادی و اجرای برنامه تحکیم سواد در گروه سنی 49-10 سال با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد کشور در دستیابی به اهداف و برنامه‌های سوادآموزی به امضا رسید.

حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد با بیان این مطلب که مسجد مدرس تدریس بزرگان معارف قرآن واهل بیت(ع) است اظهار داشت: کاری که مرتبط به تربیت انسان است حرکت از جهل به سوی نور می‌باشد و در این بین مساجد به عنوان محور آموزش‌های دینی و سازنده، نقش بسزایی در راستای ترویج فرهنگ و دانش دارند.

وی با اشاره به نزول کتاب‌های آسمانی در ماه مبارک رمضان گفت: تمام کتب آسمانی در ماه رمضان نازل شده که نشان دهنده این نکته می‌باشد؛ رمضان ماه تهذیب و تعلیم و تربیت است.

در ادامه علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مسجد را خاستگاه اصلی تربیت انسانی بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی خواند و تاثیر علوم اسلامی بر فرهنگ‌های ملل در طول اعصار مختلف تاریخی را متاثر از نقش مساجد در ترویج علم و دانش دانست.

وی کانون‌های مساجد را نقطه پیوند عمیق مردم با مساجد عنوان کرد و بر نقش کانون‌های فرهنگی هنری در اصلاح سبک زندگی مردم مطابق منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

تشکیل کارگروه کارشناسی، تدوین محتوای آموزشی و فرهنگی متناسب با موضوع تفاهم‌نامه به منظور ایجاد انگیزه در بی سوادان و کم‌سوادان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم سواد که می‌بایست بعداز امضا تفاهم‌نامه در کارگروه تخصصی تنظیم شود، برگزاری جلسات همایش‌ها و دوره‌های آموزشی و توجیهی حسب نیاز ویژه عوامل اجرایی، ائمه جماعات و آموزش دهندگان و طراحی و اجرای برنامه‌های ارزیابی اثربخشی و نظارت بر حسن اجرای برنامه از جمله رئوس مشترک همکاری میان کانون‌های مساجد و سازمان نهضت سوادآموزی است که امروز چهارشنبه 16 مرداد 1392 به امضای طرفین رسید./966/د102/ی
ارسال نظرات