۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۷۹۸۲۶
استاد حوزه علمیه:

بندگان حقیقی زمین را از بلا دور می‏کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: خداوند متعال بندگان واقعی را اولیای خود می‏داند و زمین را به سبب وجود مبارک آن‏ها به عذاب خود دچار نمی‏کند.
حجت الاسلام حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه، امروز در بیست و هفتمین مراسم سخنرانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد قائم(ع) کرمان گفت: انسان باید تمایلات نفس را به خود راه ندهد و آن‏ها را از آنچه می‏طلبند منع کند.

 

وی در ادامه افزود: انسان تمایلات نفسانی اش را می‏تواند گاهی با ترک معصیت و گاهی با انجام کارهای خداپسند نقش بر زمین کند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مبارزه با نفس زمانی معنا پیدا می‏کند که آرامشی از سوی خداوند به انسان منتقل شود و قطعا این آرامش را نمی‏توان در جایی دیگر یافت.

 

وی با بیان این که دل انسان‏ها وابسته به سه چیز است، تصریح کرد: کسانی که دلشان را به این دنیا محدود کرده‏اند بدانند هیچ وقت لذت واقعی را درک نخواهند کرد.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی با بیان این که کسانی که دل خود را به خداوند وابسته سازخته‏اند دارای آرامش باطنی بی‏نظیری هستند، ابراز داشت، هیچگاه در پی لذت‏های دنیوی نباشید چراکه دنیا توانی ندارد شما را به لذت حقیقی برساند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به درجه شهادت اظهار کرد: کسی که در حال مبارزه با نفس بمیرد شهید محسوب می‏شود چراکه مبارزه با نفس جهاد اصلی انسان است.

 

وی یادآور شد: ثروت حقیقی یعنی کاشتن بذر محبت خداوند در دل‏هایمان که باید به دنبال آن شتافت.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی خاطرنشان کرد: خداوند متعال بندگان واقعی را اولیاء خود می‏داند و زمین را به سبب وجود مبارک آن‏ها به عذاب خود دچار نمی‏کند.

 

وی در پایان با اشاره به احادیث اهل بیت(ع) گفت: اگر انسان‏ها می‏دانستند که بندگان حقیقی خداوند از چه مقام والایی نزد خداوند برخوردارند، خاک پای آنها را برای تقرب به خداوند متعال واسطه قرار می‏دادند./9706/پ202/س

ارسال نظرات