۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۷۹۸۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نهضت حفظ و تلاوت قرآن در کشور گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد مهجوریت قرآن در بخش‌هایی از جامعه دینی هستیم، افزود: باید با گسترش فرهنگ قرآنی در همه بخش‌های جامعه این مهجوریت نیز برطرف شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان بعد از ظهر امروز در دیدار کاروان قرآنی نور، قرآن کتاب هدایت خداوند متعال برای بشریت دانست و گفت: مأنوس شدن با کلام الهی برای انسان تعالی بخش است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، قرآن را مصونیت بخش از هرگونه انحراف و خطا دانست و خاطرنشان کرد: مبانی قرآنی جامعه را در برابر هر خطری واکسینه می کند.

 

وی تمسک به قرآن کریم را تضمین کننده زندگی دنیوی و اخروی انسان دانست و افزود: باید مفاهیم و مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ساری و جاری شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و با بیان این که خوشبختانه در این ایام شاهد رونق فعالیت ها و جلسات قرآنی بودیم، خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای تقویت فعالیت های قرآنی است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که همان طور که کلام الهی را قرائت می کنیم باید مفاهیم و مبانی آن را در شئون زندگی خود نیز نهادینه کنیم، بیان داشت: اگر همه امور زندگی ما بر اساس مبانی دینی باشد به حتم دیگر شاهد مشکلات و گرفتاری های روزمره نخواهیم بود.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد مهجوریت قرآن در بخش هایی از جامعه دینی هستیم، افزود: باید با گسترش فرهنگ قرآنی در همه بخش های جامعه این مهجوریت نیز برطرف شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شیوه زندگی ما باید با مبانی دینی و قرآنی دنبال شود، ادامه داد: اگر در مسیری که کلام الهی برای بشریت مشخص کرده حرکت کنیم راه زندگی به سمت پروردگار و یگانه‏ پرستی را خواهیم یافت.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که توسل به منبع عظیم الهی مسیر صحیح را پیش روی ما قرار خواهد داد، گفت: ادب بندگی در گرو عمل به قرآن کریم است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هر روز شاهد گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه هستیم، گفت: امروز کشور ما از وجود قاریان برجسته ای برخوردار است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که باید در قرائت قرآن صاحب سبک باشیم، افزود: پیشگام بودن قاریان ایرانی در مجامع بین المللی بسیار حائز اهمیت است مه با وجود جوانان توانمند کشورمان محقق خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود بر فهم و درک عمیق از کلام الهی در کنار قرائت آن تأکید کرد و گفت: عمل به کلام الهی در گرو فهم دقیق از آن است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرائت قرآن باید به گونه ای باشد که کلام الهی بر همه وجود فرد اثرگذار باشد، تصریح کرد: این مسأله زمانی اتفاق خواهد افتاد که کلام ارزشمند خداوند متعال را به صورت عمیق درک کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی فهم عربی قرآن را ارزشمند تر دانست و تصریح کرد: مفاهیم عمیقی که در کلام عربی وجود دارد شاید در ترجمه فارسی وجود نداشته باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد گسترش مبانی قرآنی در جامعه هستیم، گفت: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص نیز بسیار اثرگذار بوده است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ایجاد نهضت حفظ و تلاوت قرآن در کشور، گفت: این برنامه باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که امروز با تلاش های صورت گرفته از سوی کشورمان گفتمان قرآنی در دنیا گسترش پیدا کرده است، افزود: عظمت کشورمان در عرصه های جهانی به برکت مبانی قرآنی در جامعه است./950/پ202/س

ارسال نظرات