۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۷۹۸۷۹
فرماندار دامغان:

خبرنگاران اشاعه ارزش های اسلامی را وظیفه اصلی خود بدانند

خبرگزاری رسا ـ فرماندار دامغان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، با قدردانی از فعالیت های بی وقفه خبرنگاران رسانه های مجازی و مکتوب، انتشارحقایق و اشاعه ارزش های اسلامی را وظیفه اصلی آنان عنوان کرد.
فرماندار دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، مرتضی علی آبادی، فرماندار دامغان در نشست خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد، گفت: جایگاه و نقش خبرنگاران در رشد و پیشرفت یک جامعه آزاد و با فرهنگ بسیار کلیدی است.

 

علی آبادی اضافه کرد: خبرنگار همچون رزمنده ای ایثارگر از جان خویش در راه اهدافش می گذرد و اوست که حقایق تاریخ یک ملت را می نگارد. جایگاه والای شما خبرنگاران باید بیش از پیش مورد توجه مسؤولان قرارگیرد و همواره از تلاش خالصانه تان قدردانی شود.

 

فرماندار دامغان به نقش خبرنگاران در خلق حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و افزود: در جریان مراحل مختلف انتخابات خبرنگاران تلاش بسیاری نمودند تا با انتقال درست و به موقع اخبار و رویدادها به مردم جوی مناسب، سالم و پرشور را برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب فراهم سازند.

 

وی خواستار انتشار کامل و بی نقص اخبار از سوی خبرنگاران شد و تأکید کرد: یک خبر به طرز شگفتی می تواند در ابعاد مختلف اداره یک شهر، استان و کشور تأثیر گذار باشد و از سوی دیگر نگرش و شناخت دیگران را نسبت به آن شهر یا استان تغییر دهد.

 

مرتضی علی آبادی تصریح کرد: فعالیت خبرگزاری هایی بامحوریت موضوع دین و فرهنگ در رشد و تعالی معنوی جامعه بسیار مؤثر است. حال آنکه شما خبرنگاران با نقل درست اخبار و مطالب می تولنید حامی فعالیت های تمامی نهادها باشید.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان نیز در این گردهمایی با اشاره به عضویت 40 نفر در خانه مطبوعات این شهرستان، افزود: در طول سالجاری یک دوره کارگاه آموزشی خبرنویسی به همت اداره فرهنگ و ارشاد و نشریه مهمان کعبه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد که پس از انجام آزمون به شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

 

محمد لک زایی با تأکید بر اهمیت قلم زدن خبرنگاران در جهت حفظ و نشر ارزش های انسانی و اسلامی، تصریح کرد: خبرنگاران باید با علم و آگاهی بالا در انعکاس اخبار تلاش کنند و آحاد جامعه را در جریان حقایق اتفاقات رخ داده در تمامی حوزه ها قرار دهند.

 

وی با اشاره به بیمه شدن شش خبرنگار دامغانی از سوی صندوق نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: خبرنگاران شهرستان دامغان با کمترین امکانات تلاش می کنند که اخبار صحیح را به جامعه منتقل کنند و مسؤولان نیز باید از خبرنگاران حمایت و به آنان اعتماد کنند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست فرماندار دامغان با اهداء یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر از تلاش های خبرنگاران فعال این شهرستان قدردانی کرد./977/پ202/ب

ارسال نظرات