۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۷۹۸۸۳
استاد حوزه علمیه:

شب عید فطر شب پاداش بندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این که شب عید فطر لیله الجوایز است، گفت: در این شب خواهان دستیابی به تقرب خدا شوید که در این صورت همه مشکلات برطرف می شود.
عيد فطر

حجت‏الاسلام حسین حائری، استاد حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: شب عید فطر به عنوان لیلة الجوایز فرصت بسیار مناسبی برای کسانی است که ماه رمضان را به خوبی درک کرده‏اند؛ چراکه می‏توانند با استفاده از این شب به خواسته‏های خود دست یابند.

وی در ادامه افزود: عمومیت لیلة الجوایز بر همه ثابت شده و این شب به افراد خاصی محدود نمی‏شود؛ از این‎رو انسان‏ها می‏توانند از این شب پربار استفاده کنند.

حجت‏الاسلام حائری بیان داشت: کسانی که در ماه رمضان هنر به خرج داده‏اند و شب و روز از یاد خداوند متعال غافل نبوده‏اند، نزد خداوند از امتیاز ویژه‏ای برخوردارند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: رحمت خداوند شامل همه انسان‏ها می‏شود اما برخی انسان‏ها به سبب ارادت خاص نسبت به معبود خود، نزد خداوند عزیزتر از دیگران هستند.

وی با اشاره به عید فطر تصریح کرد: واژه فطر از فطرت گرفته شده و فطرت انسان‏ها خداجو بودن آن‏ها است و نامگذاری عید فطر به سبب این است که انسان در ماه رمضان از روی اخلاص جویای خداوند شده و عید فطر محصول یک ماه تلاش وی است.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: انسان به ذات با ندای خداوند آشنا است، اما انس گرفتن وی با گناهان مانعی برای شنیدن ندای خداوند است.

حجت‏الاسلام حائری خاطرنشان کرد: در لیلة الجوایز خواهان تقرب به خداوند شوید؛ چرا که به دست آوردن تقرب خداوند برابر با حل شدن همه مشکلات زندگی انسان است.

وی در پایان گفت: انسان در ماه رمضان اراده‏ نیرومندی را به دست آورده و باید در یازده ماه دیگر از این اراده بهره کافی را ببرد./9706/پ302/غ

ارسال نظرات