۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۹۸۹۵
حجت الاسلام حسینی:

عید فطر مظهر همبستگی و اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان، با بیان این‌که مردم در نماز عید فطر حضور پرشوری را خواهند داشت، تأکید کرد: مردم با حضورپرشکوه در نماز عید فطر اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نمایش می‌دهند.
عيد سعيد فطر

حجت الاسلام سیدصادق حسینی، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، در خصوص عید مسلمانان اظهار داشت: عید فطر عید مسلمین است و در دعای عیدفطر هم می‌خوانیم:«اًلذی جَعلتهُ لِلمسلمینَ عیدا» که با توجه به این موضوع مردم با حضور پرشکوه در نماز عید فطر اتحاد و همبستگی خود را به جهان نمایش می‌دهند.

 

وی پرداخت زکات و نماز عید فطر را موجب قبولی طاعات ماه رمضان دانست و ابراز داشت: زکات و نماز عید فطر سبب قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان می‌شود و ما هم همیشه شاهد آن هستیم که حضور مردم در مراسم نماز عید فطر باشکوه بوده است.

 

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان همچنین از تأثیر رمضان در طهارت روح و جسم انسان‌ها هم سخن گفت و بیان داشت: در روایات و کلام اهل بیت(ع) از رمضان و روزه داری و اهمیت آن سخن به میان آمده است و رسول مکرم اسلام (ص) هم در این باره فرموده اگر مردم می‌دانستند روزه چه برکاتی برای آنان دارد آرزو می‌کردند تا تمام سال روزه باشند./957/ت303/ب

ارسال نظرات