۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۷۹۹۱۳
نماینده مردم قم:

امنیتی بودن و سن بالا عیب کابینه رییس جمهور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‎که مشی آقای روحانی اعتدال است به کابینه معرفی شده از سوی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: حسن اصلی کابینه با تجربه بودن افراد است و عیب آن این است که افراد معرفی شده جز کبائر و کمی هم امنیتی هستند.
اميرآبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در حاشیه مراسم غباروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران با اشاره به کابینه معرفی شده از سوی حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور، گفت: حسن اصلی کابینه با تجربه بودن افراد است و عیب آن این است که جز کبائر بوده و مقداری امنیتی هستند.

وی یادآور شد: آقای روحانی میگفت من سرهنگ نیستم حقوقدان هستم در حالی که چند تن از نیروهایشان امنیتی هستند.

امیر آبادی درباره موضع مجلس نسبت به کابینه معرفی شده از سوی رییس جمهور اظهار داشت: موضع مجلس اصولگرایان این است که افراد حاضر در ستادهای آقایان موسوی و کروبی موضع خود را نسبت به بحث فتنه روشن و شفاف کنند و یکی از خاستههای نمایندگان و مجلس محکومیت علنی و رسمی فتنه از سوی این افراد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر «تعداد وزرای که میتواند رأی اعتماد از مجلس کسب کنند؟» خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم دو یا سه نفر نتوانند رأی اعتماد کسب کنند که از این میان ممکن است آقایان نیلی منفرد و نجفی نتوانند رأی بیاورند، ولی ممکن است آقای ربیعی بتواند رأی لازم را کسب کند.

وی افزود: مشی آقای روحانی اعتدال است، کابینه معرفی شده از سوی رییس جمهور هر چند با تجربه هستند ولی سنشان بالا است، حتی برخی از این افراد امنیتی هستند در حالی که خود وزیر معرفی شده برای امنیت هیچ سابقه امنیتی ندارد.

امیر آبادی در ادامه به پرسش خبرنگاران درباره حوادث 22 بهمن سال جاری قم با محکوم کردن این حادثه اینگونه به خبرنگاران پاسخ داد: اصل کاری که در 22 بهمن سال جاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهلبیت(ع) رخ داد کار زشت و بدی بود.

وی یادآور شد: اعتقاد دارم مسؤولان امنیتی باید عوامل حوادث 22 بهمن قم را شناسی کرده و به سیستم قضای کشور معرفی کنند تا قوه قضائیه نیز با شنیدن دفاعیات این افراد با آنها برخورد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ناقص خواندن اطلاعات تهیه شده از سوی مجلس شواری اسلامی درباره حادثه 22 بهمن حرم مطهر کریمه اهل‎بیت(ع) اظهار داشت: برخی از اطلاعات کسب شده از سوی مجلس کذب است.

وی تصریح کرد: برای نمونه در گزارشات آمده که امسال از روی عمد مراسم 22 بهمن در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهلبیت(ع) برگزار شده است در حالی که در سال 90 نیز با سخنرانی آقای رییسی، معاون قوه قضائیه و سال 89 با سخنرانی آقای لاریجانی این مراسم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شده است.

امیر آبادی تأکید کرد: در بخش دیگری از گزارش آمده که گروه سرود را نیز برای انجام اقدام خود از شبستان بیرون آوردند در حالی که هر ساله گروه سرود پس از پایان مراسم شبستان را ترک میکرد، همچنین اسامی برخی از افرادی که در گزارش آمده به نوعی سلایق سیاسی یشان به سلیقه آقای لاریجانی نزدیک است./993/پ202/ع

ارسال نظرات