۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۷۹۹۳۱
معاون قرآن و عترت حرم کریمه اهل‎بیت خبر داد؛

شرکت 18 هزار نفر در کلاس‎های قرآن حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت حرم کریمه اهل‎بیت(ع) با اشاره به برگزاری مراسم‎های قرآنی حرم مطهر گفت: اکنون که دو سال از تأسیس مرکز قرآن و عترت می‎گذرد، 18 هزار به نفر به صورت رسمی‎ در کلاس‎های قرآن و حدیث که در چهل دوره برگزار شده شرکت کردند.
قرائت قرآن کريم در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله عليها)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام سید مصطفی حسینی، معاون فرهنگ، معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) شب گذشته در آیین اختتامیه ترتیل خوانی قرآن کریم با بیان اینکه حاملان قرآن در درجات بالا و اعلا هستند، گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که در ماه مبارک رمضان توفیق خدمت به کریمه اهلبیت(ع) برای برگزاری مراسمهای قرآنی را داشتیم.

وی ادامه داد: در ماه رمضان شاهد برگزاری دهها برنامه قرآنی همانند جلسات قرآن، کارگاه، تفسیر و برنامههای مختلف دینی از سوی آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) بودیم، البته مهمترین برنامه قرآنی حرم مطهر برگزاری ترتیل خوانی است که نزدیک به 22 سال است که این مراسم با همت خادمان برگزار میشود.

معاون فرهنگ و معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به پخش مستقیم مراسم ترتیل خوانی قرآن حرم مطهر در رسانه ملی، اظهار داشت: این سنت خوب شش سال است که در حال برگزاری بوده و افزونبر رسانه داخلی در رسانههای خارجی نیز منعکس میشود.

وی افزود: پخش برنامههای قرآنی حرم حضرت معصومه(س) از رسانه ملی سبب شده تا هم سیل مشتاقان به کلام الله بیشتر شود و هم دهها بقاء متبرکه و امامزاده با الگوگیری از برنامههای حرم محافل انس با قرآن برگزار کنند.

حجتالاسلام حسینی اخلاص را مهمترین عامل در تداوم برنامههای قرآنی و دینی حرم حضرت معصومه(س) دانست و خاطرنشان کرد: اکنون که دو سال از تأسیس مرکز قرآن و عترت حرم مطهر به اهتمام تولیت آستانه میگذرد برنامههای خوبی انجام گرفته به گونهای که در این مدت کوتاه 18 هزار به نفر به صورت رسمی در کلاسهای قرآن و حدیث که در چهل دوره برگزار شده شرکت کردند.

وی تصریح کرد: بهترین کار فرهنگی در حرمهای مطهر برگزاری برنامههای قرآنی است که آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) براساس مطالبات رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی فعال بوده و بیشتر برنامهریزیهای آستانه براساس معارف قرآن است.

معاون فرهنگ و معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پس از تأسیس قرآن و عترت حرم مطهر نزدیک به صد نفر حافظ کل قرآن در این معاونت تربیت شدهاند، اظهار داشت: هر چند با افق ترسیم شده فاصله داریم ولی بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری را انجام دادیم.

وی در پایان با تجلیل و قدردانی از رسانه ملی، شبکه استانی قم، شبکه سه سیما یادآور شد: افزونبر پخش مراسم ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم از شبکه سه سیما، مراسم ترتیل خوانی نوجوانان نیز از شبکه دو پخش میشود./993/پ203/ن

ارسال نظرات