۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۷۹۹۴۱

گرایش به تجمل گرایی مانع تحقق سبک زندگی اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) خوی گفت: مهم ترین مشکل در حال حاضر در تحقق سبک زندگی اسلامی گرایش بیش از حد جامعه به سمت تجمل گرایی و فرهنگ مصرفی غرب است.
سبک زندگي اسلامي

زهرا رجاییان، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: تجمل گرایی و دوری از ساده زیستی از مهم ترین موانع و چالش در تحقق سبک زندگی منطبق با معیارهای اسلامی است.


وی با بیان این که گرایش بیش از حد جامعه به سمت تقلید از فرهنگ مصرفی غرب نتیجه ای جز رفاه طلبی کاذب در خانواده ها نخواهد داشت، افزود: در این قضیه بیشتر بانوان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و با توجه به ویژگی فطرتی زن که به طور ذاتی تمایل به زیبایی دارد منجر به این می شود که خانواده امروز از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته و در عمل مروج الگوی غربی باشد.


توجه به بحث قناعت در خانواده اسلامی


این مسؤول خاطرنشان کرد: لغزش های جامعه و خانواده در عدم توفیق در دست یابی به سبک زندگی اسلامی توجه به رفاه طلبی کاذب است، متأسفانه این تصور غلط در جامعه مبنی بر این که هر قدر رفاه اقتصادی بیشتر باشد رفاه معنوی و اجتماعی نیز بیشتر می‌شود سبک زندگی اسلامی را به سمت الگوهای مصرف غربی سوق داده است.


رجاییان با بیان این که قناعت مهم ترین شاخصه سبک زندگی اسلامی و سیره نبوی است، بیان داشت: مهم ترین نکاتی که سعی می شود مبلغان نیز در مباحث تبلیغی خود آن را بیشتر مورد توجه قرار دهند بحث خانواده اسلامی و نهادینه کردن قناعت در زندگی است.


مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) خوی در ادامه با تاکید بر ضرورت الگوگیری از سیره و منش زندگی حضرت زهرا(س) و دختر گرامی ایشان حضرت زینب(س) گفت: بهترین الگوی عملی در شرایط کنونی الگوی زندگی مقام معظم رهبری و رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است که باید ابعاد مختلف آن در جامعه به عنوان یک سیره عینی تبیین و تشریح شود.


این مسؤول با بیان این که تغییر سبک و سیاق زندگی در جامعه فعلی توجه و دقت نظر جدی بر بازارها را می طلبد، گفت نظارت بر بازارهای مختلف اعم از پوشاک با طراحی سیاست های کلان در راستای فرهنگ سازی در این حوزه ضروری است که تحقق آن با همت همگانی مسؤولان و مردم ممکن می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات