۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۷۹۹۴۶
مدیر شبکه سه سیما خبر داد؛

شرکت 40 هزار نفر در هم‎خوانی جمعی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه سیما با بیان این‎که برنامه سمت خدا از پربیننده‎ترین برنامه‎های معارف است گفت: سال گذشته در این برنامه یک فراخوان جمع‎خوانی قرآن کریم داشتیم که در این برنامه 40 هزار نفر شرکت کردند.
ختم قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر زین العابدین، مدیر شبکه سه سیما، شب گذشته در آیین اختتامیه ترتیل خوانی قرآن کریم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به پخش مستقیم ترتیل خوانی قرآن از شبکه ملی گفت: افتخار ما این است که شش سال خدمتگذار قرآنی حرم کریمه اهلبیت(ع) هستیم.

وی ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی در حرم حضرت معصومه(س) یکی از بزرگترین و با شکوهترین برنامه های قرآنی در کشور و جهان اسلام است و خوشحال هستیم که توانستیم کلام الهی را در قاب رسانه به مشتاقان برسانیم.

مدیر شبکه سه سیما با اشاره به آثار و برکات پخش مراسمهای قرآنی از رسانه ملی، خاطرنشان کرد: از سال 86 مراسمهای قرآنی از شبکه سه سیما پخش میشود که این حرکت افزونبر تشویق افراد به انس با قرآن، سبب الگوگیری مساجد جامع، امامزادگان و بقاء متبرکه از این مراسم معنوی و برگزاری ترتیلخوانی در این اماکن مقدس شده است.

وی افزود: پوشش برنامههای قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و پخش آن در قاب رسانه سبب بهرهگیری بیشتر مردم از کلام الله و برنامههای معنوی شده که در سازندگی افراد بسیار مفید و مؤثر است.

زین العابدین با بیان اینکه برنامه دینی و قرآنی از پربینندهترین برنامههای تلویزیون است، اظهار داشت: برنامه سمت خدا از پربینندهترین برنامههای معارفی قرآن است که در این برنامه تاکنون بیش از هزار و هفتاد روز ترتیلخوانی عمومی حرم حضرت معصومه(س) پخش شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در برنامه سمت خدا یک فراخوان جمعخوانی قرآن کریم داشتیم که در این برنامه 40 هزار نفر شرکت کردند، حتی از کشورهای مانند آمریکا، امارات، پاکستان، کانادا، هلند و دیگر کشورهای افراد داوطلب شرکت در جمعخوانی قرآن کریم شدند.

مدیر شبکه سه سیما تأکید کرد: مراسم ترتیلخوانی عمومی قرآن کریم حرم مطهر حضرت معصومه(س) تنها از شبکههای داخلی پخش نمیشد بلکه برخی از شبکههای ترکیه، عراق و لبنان با دریافت سیگنالهای ماهوارهای برنامههای قرآنی حرم مطهر کریمه اهلبیت(ع) را منعکس می‏کنند.

وی ادامه داد: یکی از شبههها و تهمتهای که دشمنان نسبت به شیعیان میزنند انس نداشتن پیروان امیرمؤمنان(ع) با قرآن کریم است و پخش برنامههای قرآنی حرمهای مطهر به وسیله شبکههای ماهوارهای این تهمت و شبههها برطرف میکند چرا که مردم جهان نسبت به انس شیعیان با قرآن کریم آشنا میشوند./993/پ203/ن

ارسال نظرات