۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۷۹۹۶۸
نماینده مجلس خبرگان تأکید کرد؛

ضرورت ارزیابی میزان اثرگذاری عبادت‌ها در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از کارهایی که روزه داران در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام می دهند ارزیابی خودشان است، افزود: مهم ترین مسأله در این خصوص معرفت به پروردگار است که آیا معرفت ما نسبت به ذات اقدس اله تغییر پیدا کرده و آیا از نردبان معراج الهی بالا رفتیم.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مسجد گلشن گرگان برگزار شد با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان همه ما میهمان سفره ذات اقدس الهی بودیم، گفت: ساعات پایانی این ماه را پشت سر می گذاریم وشایسته است هنگام بیرون رفتن از این میهمان‏سرا عملکرد یک ماهه خود را بررسی کنیم که با روزه‏ دارای، عبادت و اعمالی که انجام دادیم نتیجه مثبتی حاصل شد.

 

وی با بیان این که یکی از کارهایی که روزه داران در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام می دهند ارزیابی خودشان است، افزود: مهم ترین مسأله در این خصوص معرفت به پروردگار است که آیا معرفت ما نسبت به ذات اقدس اله تغییر پیدا کرده و آیا از نردبان معراج الهی بالا رفتیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید بینش خود را نسبت پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: در این ساعت های پایانی ماه مبارک رمضان باید خود را بسنجیم که آیا علاقه و اشتیاق ما به بندگی پروردگار بیشتر شد و آیا به کارهای نیک و شایسته اشتیاق بیشتری پیدا کردیم.

 

آیت الله نورمفیدی  با بیان این که فلسفه روزه گرفتن تقوا است، خاطرنشان کرد: یک ماه تمرین کردیم تا خواسته ذات اقدس الهی را بر خواسته نفسانی و شهوانی خودمان مقدم بداریم و حال باید از خود بپرسیم آیا این مقدم شمردن را همواره ادامه خواهیم داد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که معنای میهمانی خدا این است که خواسته او را بر خواسته خودمان مقدم بدانیم، گفت: باید مسلمانان را تکریم کنیم، دروغ، تهمت و بدگویی را کنار بگذاریم و خصلت های مسلمانی را در خود تقویت کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه یادگیری و آموزش است، ادامه داد: اخلاق اسلامی باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و لحظات معنوی این ماه بهترین فرصت برای تمرین این فضیلت اخلاقی بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود افزود: در روایات آمده است که اگر کسی حرامی را برای ذات اقدس اله ترک کند او آن کار را به عبادتی شیرین برایش تبدیل می کند.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان این که زندگی واقعی در آخرت احساس شده و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است، افزود: باید تلاش کنیم تا در این دنیا توشه ای برای سفر آخرت خود برداریم.

 

وی با اشاره به این که آنچه را که در آخرت هست با کلمات نمی‏توان بیان کرد، دست‏یافتن به حقایق آنها امکان پذیر نیست، گفت: ذات اقدس الهی به همه انسان‏ها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار می‏گیرد./950/پ203/س

ارسال نظرات