۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۰۰۳

برگزاری نماز عید سعید فطر در میدان امام اصفهان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به چگونگی پرداخت زکات فطره گفت: زکات فطره بر همگان واجب است و ربطی به گرفتن یا نگرفتن روزه نداردو هر فرد بالغی که توانایی پرداخت را داشته باشد، مکلف است زکات فطره خود و همه فرزندان خود را هرچند کودک شیر خواره باشد، بپردازد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ظهر امروز در دفتر امام جمعه اصفهان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضرت رسول (ص)، روزه گرفتن در ماه رمضان را عامل دور شدن شیطان از انسان می داند، همانطور که شرق از غرب دور می شود و او را چنان عصبانی می کند که سیاه می شود.

وی در ادامه روایت بر صدقه دادن به ویژه در این ماه، توبه کردن، مراقبت از اعمال و انجام عمل صالح تأکید کرد و گفت: برای هر چیز زکاتی است و زکات بدن و جسم روزه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با توجه به همزمانی ماه رمضان با فصل تابستان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و افزود: هر کس برای خدا و با نیت خالص یک روز از روزهای گرم را روزه بگیرد و تشنگی بر او عارض شود، خداوند هزار ملک را موکل می کند که او را نوازش کنند و وقت افطار را به او بشارت دهند.

آیت الله طباطبایی ابراز امیدواری کرد که در این ماه دعاها مستجاب، اعمال مردم مورد قبول و توبه هایشان پذیرفته شده باشد، چرا که در روایت آمده است«کسی که در ماه رمضان توبه اش پذیرفته نشده باشد، باید منتظر ماه رمضان سال بعد باشد مگر اینکه روز عرفه را درک نماید».

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خصوص زکات فطره گفت: زکات فطره بر همگان واجب است و ربطی به گرفتن یا نگرفتن روزه نداردو هر فرد بالغی که توانایی پرداخت را داشته باشد، مکلف است زکات فطره خود و همه فرزندان خود را هرچند کودک شیر خواره باشد، بپردازد.

آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: میزان زکات معادل 3 کیلوگرم گندم یا جو یا برنج یا خرما است که با احتساب گندم تقریبا به ازای هر نفر 3000 تومان می شود و زکات فطره را باید از اذان مغرب شب عید تا قبل از خواندن نماز عید و برای کسانی که نماز نمی خوانند تا ظهر روز عید پرداخت کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأخیر در پرداخت فطریه را جایز ندانست و گفت: نمی شود زکات فطره را کنار گذاشت و بعد پرداخت کرد مگر این که شخص خاصی مدّ نظر باشد که در آن زمان در دسترس نیست؛ از این رو باید نیت کرد و برایش کنار گذاشت.

لازم به ذکر است که نماز عید سعید فطر اصفهان به امامت آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، راس ساعت 7:30صبح در میدان امام خمینی ‍(ره) اقامه می‌شود و به دلیل برگزاری نماز عید سعید فطر نماز جمعه برگزار نمی‌شود./939/پ202/س

ارسال نظرات