۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۰۴۹

برگزاری نماز عید فطر ارومیه به امامت حجت الاسلام حسنی

خبرگزاری رسا ـ نماز عید فطر با حضور گسترده مردم مومن و نمازگزار ارومیه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسنی در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد.
نماز عيد سعيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درارومیه، نماز پرفیض عید سعید فطر به شکرانه یک ماه روزه داری امروز همزمان با سراسر کشور در مصلا ها و مساجد آذربایجان غربی اقامه شد.

 

مردم مؤمن ارومیه با حضور گسترده نماز عید فطر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهر اقامه کردند.


حجت الاسلام و المسلمین حسنی در خطبه های نماز عید فطر ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ارومیه در نماز عید فطر، از ارگانهای برگزار کننده این آیین عبادی به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی، نیروی انتطامی، کمیته امداد امام خمینی(ره )، صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و آتش نشانی ارومیه نیز  قدردانی کرد.

وی نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و یادآور شد: میزان فطریه امسال برای هر نفر در صورت خوردن نان و گندم 35 هزار ریال و در صورت مصرف برنج یکصدو پنجاه هزار ریال محاسبه شود.

 

قبل از اقامه نماز عید فطر نیز نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تبریک عید فطر و روز خبرنگار گفت: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان آور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه مردم ارومیه را مردمی انقلابی، ولایتمدار و غیور خواند که با وجود مشکلات در دوران مختلف همیشه حامی انقلاب بوده اند.

 

قاضی پور به تشریح مشکلات استان از جمله عدم اختصاص بودجه کافی به استان، بی توجهی به اجرای طرح های کشاورزی، صنعتی و سد سازی، اجرای ناقص طرح راه آهن ارومیه به مراغه و سیاه نمایی در خصوص انتقال آب به دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: نخستین درخواست کتبی را در مجلس به دکتر روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص احیا و نجات دریاچه ارومیه تقدیم کردم که امیدوارم با عنایت دولت جدید اقدامات اساسی برای حل بحران دریاچه انجام پذیرد.

 

وی به وجود یک هزار و 700 هیات مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: برخورداری از روحانیون، مداحان و قاریان برجسته بین المللی از افتخارات این شهر و استان آذربایجان غربی است.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار توجه خیرین به ساخت مسجد شد و گفت: ساخت مدرسه از وظایف دولت است این درحالی است که خیرین می توانند با احداث و بازسازی مساجد در بسیاری از روستاها و مناطق که از مسجد و روحانی محروم اند،  در خیر و ثواب دنیوی و اخروی سهیم باشند.

 

وی با بیان این که ما در بسیاری از روستاهای شیعه نشین استان مسجد نداریم، گفت: خیرین مسجد ساز به این نکته توجه داشته باشند که در کنار مساجد روستایی خانه های عالم نیز احداث شود تا شرایط و امکانات برای استقرار روحانیون فراهم شود.

 

گفتنی است، براساس هماهنگی های مسؤولان زکات فطریه روزه داران در محل مصلی ها و مساجد برپایی اقامه نماز از سوی پایگاه های سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) از مومنین جمع آوری می شد./936/پ201/س

 

ارسال نظرات