۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۸۰۰۶۲
امام جمعه رشت:

دشمنان در پی خدشه دار کردن چهره اسلام در دنیا هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که برخی ها به نام اسلام کشتار و خونریزی انجام می دهند، این گونه اقدامات را سبب خدشه دار شدن چهره واقعی اسلام ناب دانست.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی رشت با اشاره به رواج برخی افکارهای انحرافی در میان امت اسلامی، گفت: متأسفانه شاهد کاهش معرفت دینی در ملل اسلامی هستیم.

 

وی با بیان این که برخی ها به نام اسلام کشتار و خونریزی انجام می دهند، تصریح کرد: این گونه اقدامات سبب خدشه دار شدن چهره واقعی اسلام ناب می شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه تاکنون بیش از هزاران نفر از مسلمانان از سوی گروه های تکفیری ترور شدند، ادامه داد: این گروه منحرف و خطرناک، تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان را در مصر، افغانستان، پاکستان و سوریه به شهادت رسانده است.

 

امام جمعه رشت با بیان این که دشمنان تلاش می کنند تا اسلام را در دنیا دینی عقب مانده معرفی کنند، ادامه داد: امت اسلامی باید هوشیار باشند تا فریب این توطئه دشمنان را نخورند.

 

وی در ادامه به وضعیت کشور مصر اشاره کرد و با بیان این که دشمنان به ویژه غربی ها به دنبال حاکم کردن حکومت سکولاریستی به جای حکومت دینی هستند، ادامه داد: مردم مصر نباید بگذارند که غربی ها در امور داخلی آنها دخالت کنند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز بسیاری کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی رابطه دوستی دارند، خاطرنشان کرد:  سران بعضی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی رابطه پشت پرده دارند اما در محافل بین‌المللی به نفع ایران و سوریه رای نمی‌دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که این ماه بهترین فرصت برای شست وشوی درون بود، افزود: امیدواریم که امت اسلامی بهره لازم را از این ماه برده باشند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به این که امت اسلامی باید در جهان فرهنگ اسلامی را در رأس امور قرار دهند، خاطرنشان کرد: اتحاد مسلمانان سبب تغییر سرنوشت جهان خواهد شد.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان بستر ساز سعاتمندی جامعه بوده است، ادامه داد: روزه‌داری سبب قانع بودن مسلمان به حق می شود و مانع از تعرض به حقوق دیگران می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، اصلاح نفس و تزکیه را رمز رستگاری و سعاتمندی بشر خواند، ادامه داد: سعی کنیم پس از ماه مبارک رمضان کمک و انفاق به فقرا را همواره مورد توجه قرار دهیم.

 

امام جمعه رشت، زکات فطره را از جمله صدقات دانست و بیان کرد: زکات فطره متعلق به فقرا و نیازمندان است و علاوه بر این می‌توان آن برای احداث پل، مدرسه و حوزه علمیه هزینه کرد./950/پ201/ی

ارسال نظرات