۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۰۰۶۷
امام جمعه آمل:

نماز عید فطر تیری بر قلب دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به حضور پر شور مردم در صف های پر صلابت نماز عید سعید فطر، این حضور پر شکوه را نشانه وحدت و اتحاد میان مسلمانان و همچون تیری بر قلب دشمنان اسلام خواند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن عید سعید فطر، گفت: بهره گیری از ماه مبارک رمضان و شرکت در نماز عید فطر، از برکات معنوی این ماه مبارک محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که عید فطر زیباترین روز برای مسلمانان و روزه داران واقعی درگاه پروردگار متعال است، بیان داشت: در این روز روزه داران بعد از یک ماه عبادت و بندگی به درگاه خداوند منان اجر معنوی خود را از حضرت حق دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، با یادی از درگذشتگان که در سال های قبل توانستند از برکات ماه رمضان به نحو مطلوب بهره مند شوند و اکنون به دیار باقی شتافتند، گفت: پروردگار یکتا توفیق بهره گیری از این ماه مبارک را بار دیگر به ما عنایت کرد و بر ما واجب است تا از خداوند متعال به خاطر این فرصت قدردان و سپاسگزار باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که عید سعید فطر روز پاداش نیکوکاران است، خاطرنشان کرد: عید سعید فطر روز نزدیک شدن مومنان به خداوند منان و دور شدن از زیان کاران است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به حضور پر شور و گسترده مردم در صف های پر صلابت نماز عید سعید فطر، بیان داشت: حضور پر شکوه و گسترده مردم در نماز عید فطر نشانه وحدت و اتحاد میان مسلمانان و همچون تیری بر قلب دشمنان اسلام است.

 

وی با بیان این که ماه رمضان فرصتی ارزنده از سوی خداوند منان برای ما انسان ها بوده است، ادامه داد: خوش به حال افرادی که از فرصت های نورانی این ماه برای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش استفاده کردند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که باید پایان ماه مبارک رمضان آغاز زندگی مورد رضایت حضرت حق در انسان باشد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا توشه های معنوی این ماه مبارک را در تمام طول سال در خود داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تقوا پوشش زیبایی است که فقط در قامت انسان رسا است، گفت: تقوا می تواند در جان های هر انسان با معنویتی نقش ببندد و دلیلش این است که اگر تقوا در وجود ما نباشد روز آخرت زمان رسوایی ما خواهد بود.

 

وی با تاکید بر این که تقوا موجب آرامش خاطر و دوری از دغدغه ها می شود، بیان داشت: تقوا به معنی سپردن امور به دست حضرت حق و حرکت به سمت او ست که می تواند سرنوشت ساز باشد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که محبت اهل بیت می تواند نقش اساسی در تقوا محوری انسان داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید سعی نماید تا با تهذیب نفس و تکامل معنوی زمینه سعادتمندی و رستگاری دنیا و آخرت خود را تامین کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید تلاش کند تا در راستای الگوگیری از سیره معصومین همت والایی داشته باشد، گفت: حرکت در مسیر اهل بیت موجب رستگاری آدمی شده و سبب خواهد شد تا انسان مورد الطاف ویژه معصومین قرار گیرد./950/ت302/ی

ارسال نظرات