۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۰۰۷۹
مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان:

عید سعید فطر شباهت بسیاری با رستاخیز دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان گفت: ماه رمضان دعوتی الهی برای خودسازی و خداشناسی و ضیافتی کم نظیر برای تناول از مائده تقوا بود و عید فطر پایان نامه این دوره اطاعت و عبادت است.
عيد سعيد فطر

طیبه مهرابی، مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان در گفت و گو با خبرنگار رسا در دامغان با تبریک فرارسیدن عید عبودیت و بندگی اظهار داشت: مسلمانان روزه‏دار در طول ماه مبارک رمضان با ارتباطی صمیمانه با خدای خود و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش پرداختند و اکنون در عید روزه داران چشم به لطف الهی دارند تا به اجر عبادت خالصانه شان عطر معنویت را در زندگی خود بیش از پیش احساس کنند.

 
مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان با اشاره به شکوه و عظمت برگزاری نماز عید سعید فطر امروز همچون سالهای گذشته این همایش معنوی و بزرگ مسلمانان را سبب جلا یافتن دل های مؤمنان و خار و ذلیل شدن دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: این روز شباهت بسیاری به رستاخیز دارد آنگاه که مؤمنان به سوی پروردگارشان بیرون می آیند، در محضر او به حساب می ایستند و سپس به سوی بهشت می روند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دستورات و رهنمودهای اسلام بر اساس فطرت و سرشت انسان می باشد و خداوند آئینش را براساس نیازهای فطری و مصالح بشر تدوین نموده است. حال اگر وجود آدمی به دور از حجاب ها و زنگارها باشد، بدون تردید، راه توحید و اسلام ناب را برمی گزیند. اما این نکته مستلزم آن است که وجود و تفکرات افراد از دستبرد جهل، خرافات، تبلیغات غلط و تربیت های ناسالم محفوظ بماند.

 

مهرابی افزود: قرآن با صراحت، خداشناسی و نیاز به دین را مسأله‌ای فطری می شمرد، ازاین رو مؤمنان حقیقی نیز ماه رمضان را فرصتی مغتنم دانسته اند تا در مسیر خود سازی تحولی عمیق و پایدار در خود ایجاد کنند و با ذکر و عبادت های خالصانه و اعمال خیر به قصد قربت، معنویت را در تمام ایام سال بر رفتار و کردار خود مستولی کنند.

 

 وی با اشاره به کلامی از امام علی(ع) عید فطر را روز پاداش گرفتن نیکوکاران و زیان دیدن هرزه کاران برشمرد و تصریح کرد: پرداخت زکات فطره از نیکوترین سنت های ویژه این عید بزرگ مسلمانان است که انسان مؤمن به شکرانه یک ماه عبادت حق تعالی و بهره بردن از نعمت های آسمانی، به محرومان و نیازمندان پرداخت می کند و با این کار از خدای بزرگ می خواهد که جان و مال او را از گزند هرگونه آفت و بیماری، حفظ کند./977/ت302/ی

ارسال نظرات