۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۰۰۸۴
خطیب جمعه شهرستان ریگان:

حضور در نماز عید فطر مشت محکمی بر دهان دشمنان است

خبر گزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ریگان با بیان اینکه شرکت در مراسم‏های دینی سبب افزایش هم دلی در بین مسلمانان می‌شود، گفت: حضور در نماز عید فطر مشت محکمی بر دهان دشمنان است.
عيد سعيد فطر

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مظفر پایدار، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ریگان در خطبه‏های نماز عید سعید فطر که در مسجد صاحب الزمان(عج)رحمت آباد ریگان برگزار شد، گفت: ما باید خداوند برای این که به ما قدرت روزه داری را عنایت کرده شکر کنیم.


وی ادامه داد: فرصتی که خدا در ماه رمضان به بندگان خود داده در هیچ زمانی از سال تکرار نخواهد شد و باید از فرصت‏های پیش رو به خوبی استفاده کنیم.


حجت الاسلام پایدار ابراز داشت: حضور در برنامه‏های مذهبی به ویژه نماز عید فطر مشت محکمی است بر دهان دشمنان اسلام که می‏خواهند مردم ایران نسبت به دینشان نا امید باشند.


وی همچنین گفت: شرکت در مراسم‏های دینی سبب افزایش هم دلی در بین مسلمانان شده و گرفتاری‏های به وجود آمده اسلام که از اختلافات بین مسلمانان به وجود آمده را از بین می‏برد.


معاون تبلیغات اسلامی ریگان گفت: اتحاد مسلمانان سبب ناکام ماندن نقشه‏های دشمنان می‏شود و قدرت اسلام را در دنیا بیشتر می‏کند.


وی با بیان این که ارتباط مردم با علما باید بیشتر شود، گفت: باید ملاک منزلت افراد در جامعه علم آن‏ها باشد، نه این که هر کس ثروت بیشتری داشت لیاقت احترام گذاشتن را داشته باشد.


حجت الاسلام پایدار اظهار داشت: نباید بر اساس ظاهر افراد قضاوت کنیم و زیرا کسی که از نظر ظاهر چندان مورد تأیید جامعه نیست ممکن است در حقیقت شایسته بهترین احترام‏ها باشد و بر عکس آن همان کسی که ظاهر موجهی دارد لیاقت احترام گذاشتن را نداشته باشد.


وی با اشاره به این که مسؤولان باید در برخورد با مردم کمال عدالت را رعایت کنند، خاطر نشان کرد: بی سواد بودن یا ضعیف بودن موجب نمی‏شود که از مقام اجتماعی افراد کاسته شود و اگر خلاف این صورت بگیرد بی شک بی عدالتی صورت گرفته است.


خطیب جمعه ریگان گفت: ما باید دین داری را در تمام ماه‏های سال هدف خود قرار دهیم و نباید آن را محدود به ماه رمضان و محرم بکنیم و در این زمینه برای سایر ماه‏ها اهمیتی قائل نشویم.


وی با تأکید بر فضای معنوی که در ماه رمضان بر جامعه مسلمانان حاکم می‏شود، گفت: مسجد و قرآن باید بعد از ماه رمضان هم جزء برنامه روزانه ما باشند و حال که با نور خدا منور شده‏ایم نباید کاری کنیم که نور الهی در وجود ما خاموش شود.


حجت الاسلام پایدار تصریح کرد: عبادتی که محدود به ماه رمضان و هنگام بروز مشکلات باشد، عبادت نیست و در همه حال به یاد خداوند باشیم.


وی همچنین ابراز داشت: قرآن برکت زندگی‏ها است و باید شبانه روز با آن انس داشته باشیم و از آن کسب فیض کنیم.


این کارشناس امور دینی گفت: کسانی که در این یک ماه نگذاشتند شیطان بر آن‏ها غالب شود باید در تمام طول سال سعی بر حفظ خود کنند تا شیطان را برای همیشه از خود ناامید کنند.


وی اظهار داشت: کمک به مستمندان از کارهای خوبی است که هر چند در ماه رمضان به آن سفارش زیادی شده است، اما در سایر ماه‏های سال نیز از اهمیت آن چیزی کم نمی‏شود.


معاون سازمان تبلیغات ریگان تأکید کرد: صله رحم یکی از مواردی است که در ماه رمضان بسیار به آن پرداخته می‏شود و بهتر است که محدود به این ماه عزیز نشود.


حجت الاسلام پایدار گفت: چشمی که به نور قرآن زینت یافته نباید با نگاه به نامحرم آلوده شود، و ما می‏توانیم با خودداری خود از ارتکاب معاصی از این فرصتی که خداوند به ما داده شکرگذاری کنیم.


وی همچنین گفت: اگر گاهی خداوند سختی بر ما وارد می‏کند یا برای آزمایش ما است یا این که اشتباهی از ما سر زده و می‏خواهد آن را از وجود ما پاک کند.


خطیب جمعه ریگان گفت: پرداخت زکات موجب افزایش برکت محصولات می‏شود و بر خلاف تصور بعضی چیزی از اصل مال افراد کم نمی‏کند و بلا را از مال انسان دور می‏کند.


وی خاطر نشان کرد: نپرداختن زکات انسان را به سوی حرص و طمع برده و جامعه را به سوی ویرانی می‏کشاند.9705/پ202/ی

ارسال نظرات