۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۱۴۵
رییس اداره اوقاف آمل:

برنامه ریزی فرهنگی مهم ترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که مسجد بهترین و امن ترین سنگر دفاع و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است، بیان داشت: نقش آفرینی دانش آموزان در امور فرهنگی مساجد در حقیقت تمرین فعالیت اجتماعی است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الا سلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و خیریه آمل امروز در اولین جلسه ستاد پیوند مسجد و مدرسه، گفت: تعامل ادارات فرهنگی موجب رشد چشمگیر در برنامه های فرهنگی می شود که باید در این راستا برنامه ریزی درست و منسجمی انجام شود.

 

رییس اداره اوقاف آمل ادامه داد: بزرگترین عامل انحطاط فرهنگی در جامعه دور شدن از مساجد و فعالیت های فرهنگی آن است که باید به این امر مهم توجه شود.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که مسجد بهترین و امن ترین سنگر دفاع و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است، بیان داشت: نقش آفرینی دانش آموزان در امور فرهنگی مسجد در حقیقت تمرین فعالیت اجتماعی است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان در قالب دسیسه های مختلف فرهنگی به دنبال جدا کردن جوانان از عقاید ارزشی و مذهبی هستند، خاطرنشان کرد: جذب جوانان به مساجد و تلاش برای ارتقای فرهنگ دینی در بین آنان مهم ترین راه مقابله با این دسیسه دشمنان است.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که برنامه ریزی فرهنگی مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است، بیان داشت: امروز باید فعال سازی فعالیت های فرهنگی مساجد به صورت جدی در رأس برنامه های برنامه ریزان در مساجد قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد مراکز فرهنگی منسجم در پایگاه های دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند نقش موثری در ترویج و تقویت مبانی دینی و اعتقادات و باورهای اسلامی مردم داشته باشد. 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که همان‌گونه که دشمن برای مقابله با ما از همه توان خود در عرصه جنگ نرم بهره می‌گیرد، ما نیز باید از حداکثر توان خود در این راستا بهره ببریم، گفت: باید با معرفت افزایی و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را فراهم آوریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امام زادگان پرچمدار علم و اخلاق و نشر دهنده کرامات معصومین بوده اند، خاطرنشان کرد: این بزرگان نقش مؤثری در مبارزات سیاسی و پیوستن مردم به اسلام به ویژه در ایران ایفا کردند.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امام زادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

 

وی با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امام زادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

 

حمید محمد نسب، مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به این که مسجد قوی ترین و مطمئن ترین سنگر حضور و انجام فعالیت های تربیتی است، گفت: مساجد از نقش ارزنده و والایی برخوردار است که باید نسبت به ترویج فعالیت ها و برنامه های آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به شکل گیری شخصیت فرد در سنین کودکی، بیان داشت: باید همه تلاش کنیم تا دانش آموزان در اوقات فراغت بیشترین حضور را در مساجد داشته باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش آمل، ادامه داد: با هماهنگی هیأت امنای مساجد و مدیران مدارس می توانیم بسیاری ازفعالیت های قرآنی درس بینش اسلامی و مراسم های دعای کمیل و زیارت عاشورا را در مسا جد جوار مدرسه اجرا کنیم.

 

وی به علاقه دانش آموزان در انجام امور و نقش آفرینی در اجتماع اشاره کرد و گفت: با سپردن برخی از کارهای مساجد که در توان دانش آموزان است می توانیم آن ها را به مسجد و فعالیت های مذهبی جذب کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات