۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۰۱۶۱

آغاز دوره اختبار و تثیب طلاب ورودی جدید آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ دوره اختبار و تثیب طلاب ورودی جدید مدارس علمیه آذربایجان شرقی با پایان ماه مبارک رمضان آغاز شد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر، دوره اختبار و تثیب طلاب ورودی جدید مدارس علمیه آذربایجان شرقی از امروز به مدت یک ماه آغاز شد.

 

وی با بیان این‌که دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید همزمان با فصل تابستان تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی کوتاه مدت، بیش از 550 طلبه علاقه‌مند برای تحصیل در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی حضور دارند که در نهایت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که در گذشته یک دوره سه ماهه با عنوان پذیرش طلاب ورودی جدید برگزار می‌شد، گفت: در حال حاضر دوره اختبار و تثبیت پذیرش طلاب جدید جایگزین آن دوره‌ها شده است، که طلاب در دوره 10 روزه تهذیب و 20 روزه مبانی آموزشی شرکت می کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره امتحانی کتبی از طلاب شرکت کننده به عمل خواهد آمد و طلابی که موفق به کسب نمرات عالی در آزمون این دوره شوند، به عنوان طلبه پایه اول پذیرفته می شوند، با این توضیح که 550 طلبه شرکت کننده بدون احتساب طلاب ورودی جدید حوزه علمیه بناب هستند.

 

وی با بیان این‌که تمامی طلاب شرکت کننده در دوره اختبار و تثبیت پذیرش در طول این مدت از لحاظ اخلاقی، رفتاری و اعتقادی و علمی مورد گزینش قرار می گیرند، تصریح کرد: پذیرش در حوزه های علمیه به نسبت دانشگاه‌ها با حساسیت و دقت نظر بیشتری صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امسال تعداد بیشتری طلبه نسبت به سال های گذشته در مدارس علمیه تبریز پذیرش خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به این‌که اغلب امکانات آموزشی حوزه علمیه استان در تبریز متمرکز شده است، به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در مرکز استان هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که همراه با افزایش کمی تعداد طلبه، ارتقای سطح کیفی آموزش نیز مورد توجه جدی قرار دارد، افزود: مدارس علمیه جدیدی در شهر تبریز احداث خواهند شد که به دنبال جذب اعتبارات لازم برای تحقق این مسأله مهم هستیم./935/ت302/ب 

ارسال نظرات