۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۱۹۰
پس از 50 سال جنگ و گریز؛

آرامش در کانون مواد مخدر جهان

خبرگزاری رسا ـ به نظر می رسد مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و گروه نیروهای مسلح انقلابی موسوم به فارک، وارد مرحله جدیدی از پیشرفت شده است.
شورشيان فارک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: به نظر می رسد مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و گروه نیروهای مسلح انقلابی موسوم به فارک، وارد مرحله جدیدی از پیشرفت شده است.


به گفته این شبکه؛ مسائل مهم مطرح در این مذاکرات که از نوامبر سال گذشته و در هاوانا آغاز شده، توافق بر سر طرح اصلاحات ارضی، ترک مبارزه مسلحانه و پیوستن به پروسه توسعه سیاسی در این کشور است.


اومبرتو دولا کاله، نماینده دولت کلمبیا در مذاکرات صلح می گوید: ما اکنون سرگرم بحث در مورد مشارکت سیاسی گروه فارک هستیم، زیرا در این مرحله از توافق، انتظار می رود که آنها سلاح را به زمین بگذارند و به روند دمکراسی بپیوندند.


یورونیوز در انتها افزود: دولت کلمبیا در ماه می سال جاری خبر داده بود که بحث بر سر تعیین تکلیف زمین های غصب شده توسط شورشیان فارک و اصلاحات ارضی به نفع کشاورزان، به توافقی انجامیده که پس از بازبینی نهایی به همه پرسی گذارده خواهد شد.


از آغاز مبارزه نیروهای مسلح فارک با دولت کلمبیا، پنجاه سال می گذرد. شورشیانی که از باقیماندگان جریان جنگ سرد بین دولت های شوروی و آمریکا می باشند.

/1421/1409/ح

ارسال نظرات